Odlomak

Edukativna radionica ne podrazumijeva pripremu samo jednog oblika učenja. Za ovakav rad najpogodniji su aktivni oblici učenja čiji je cilj razvoj ličnosti i individualnosti učenika, a ne samo sticanje znanja iz određenih školskih predmeta. To su prije svega svi interaktivni oblici učenja (kooperativno učenje nastavnik – učenik, kooperativno učenje u grupama učenika, timska nastava, učenje po modelu) i metod učenja putem rješavanja problema (Ivić i dr, 2001). Smatra se da će učenici na ovaj inovativni način postići značajno bolji rezultat u usvajanju osnovnih programskih sadržaja iz Prirode i društva.
Pored interaktivnih oblika učenja, naročito svi oblici praktičnog učenja, mogu se javiti kao dio neke aktivnosti u toku radionice, naročito crtanje, pisanje, izrada postera i sl. Kao metod rada u nekoj aktivnosti može se pojaviti i smisleno receptivno verbalno učenje, ali ono nije glavni metod rada. U edukativnoj radionici nastava se zasniva na izmijenjenim ulogama nastavnika i učenika. Ovaj način rada doprinosi poboljšanju kvaliteta nastave i učenja, bolji kvalitet komunikacije između nastavnika i učenika i samih učenika.
Nastavnikov zadatak je da izmjeni uobičajenu razrednu situaciju u kojoj su sadržaji, metode i oblici rada prilagođeni prosječnoj većini u razredu. Cilj je ostvariti povoljniji i brži razvoj samostalnosti i grupne solidarnosti učenika. Edukativna radionica pogodna je i za podsticanje kreativnosti.

1. POJAM I ZNAČAJ INTERAKTIVNOG UČENjA

Interaktivno učenje ima za cilj da se nastavna akcija prenese sa nastavnika na učenike. ,,U majširem značenju interakciju možemo shvatiti kao akciju koja se razmjenjuje između X ili Y može biti osoba, grupa ljudi ili medij. Ukoliko je jedna od dvije strane pasivna, ne postoje uslovi da se ostvari interakcija. Nasuprot interakciji stajala bi jednosmijerna akcija X i Y, odnosno individualna akcija. Potvrdu za ovu definiciju interakcije nalazimo u Osfordovom Enciklopedijskom rječniku ,,interaktivan – ostvariti interakciju između dvoje ili više ljudi ili stvari’’ (Advance Learners Encyclopedic Dictionary, 1993, str. 471).“ ,,Da bi se ostvario nastavni interaktivni postupak između dvije ili više osoba ili grupa, to podrazumijeva jednu ili više radnji, a realizuje se u okviru interaktivnih i drugih metoda. Interaktivna nastava podrazumijeva da se napuste neki uobičajeni načini rada koji su dominantni u tradicionalnoj nastavi: centralnu poziciju nastavnika i njegovu verbalnu dominaciju, predominaciju frontalnog oblika i sl.“ Zbog svojih kvaliteta ovaj način rada u školama poboljšava učenje i uklanja nedostatke tradicionalne nastave.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari