Poslovne finansije preduzeća
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Medicina
Objavio zvezdana 12. avgust 2014. Prijavi dokument
Inovacija u oblasti zdravstvenih usluga kao važno konkurentsko sredstvo naprimjeru: Primjena informaciono komunikacione tehnologije u zdravstvu u katonu Sarajevo
PREDGOVOR
Neophodno je dovesti u relaciju ciljeve i strategiju zdravstvenog sistema Kantona Sarajevo sa njemu podređenim sistemom, a to ICT sistem. Informacione tehnologije nisu same sebi svrha. Relacije između ciljeva nadređenog zdravstveno sistema i njegovog podsistema, odnosno ICT sistema, moraju biti usklađene i sa jasno definiranim ulogama. Vrlo često je slučaj da se u praksi miješaju nadležnosti, odgovornosti i ciljevi. ICT mora biti u funkciji cilja koji je definiran misijom i vizijom zdravstvenog sistema .
Praksa je da IT eksperti i menadžment često samostalno djeluju vođeni raznim oportunističkim ciljevima koji su neusklađeni i nisu u funkciji navedene misije, tako da se samo bave tehnologijom radi nje same, definiraju ciljeve koji nisu sukladni ciljevima sistem u kojem djeluju i kojem služe. S druge strane menadžment teško može da razumije suvremene informacione tehnologije i teško definira kakav informacioni sistem zaista želi. Menadžeri imaju informacione potrebe ali ih ne znaju kvalitetno pretočiti u informacione zahtjeve. Ne razumijevanjem razlike između izraženih informacionih potreba i iskaza konkretnih informacionih zahtjeva, naloga ICT-u, stvara nepremostivu barijeru za razvoj obadva sistema, zdravstvenog i informacionog. Na navedenoj slici se konceptualno definiraju odnosi između strategija i ciljeva zdravstvenog i njemu podređenog informacionog sistema.
1. UVOD
E-zdravstvo je dio e-govermenta. U literaturi se nailazi na različite definicije e-governmenta, ali se uopšteno može reći da je e-government „korištenje Interneta ili drugih elektronskih sistema da bi se pojednostavilo i olakšalo komuniciranje sa vladinim servisima“. E-government obično se u Evropi definiše kao skup djelovanja usmjerenih ka poboljšanju administracije prema građanima kao i povećanju njihovog učešća u demokratskim procesima uz korištenje komunikaciono informacionih tehnologija (ICT- Information and Communication Technologies). U čitavom nizu država, npr. Velike Britanije, Finske, Danske, Norveške, ali i Španije i Italije projektovani su i implementirani različiti lokalni i opšti državni informatički sistemi koji stanovništvu omogućavaju da obave određene administrativne poslove iz „kuće“. Dakle da se sve može obaviti uz pomoć kućnih računara, korištenjem teleinformacione mreže i aplikacija koje su dostupne zahvaljujući internet servisima 24h dnevno. Evropska Unija je za vrijeme Samita održanog u Lisabonu u martu 2000.god. usvojila program eEurope – an Implementing Information Society for All. Modernizacijom javne administracije uz korištenje tehnologija i e-government postaje od tada jedan od strategijških zadataka. Naredni planovi rada, logično je međusobno su povezani (između ostalih i eEurope 2005. Action Plan, usvojen u junu prošle godine) i potvrdili su visoku poziciju koju e-government zauzima u hijerarhiji zajedničkih ciljeva zemalja EU. Pod E-Governmentom u Evropi se podrazumjevaju online usluge sa 4 tipa rješenja:
• namirivanje poreza i uplata uz pomoć Interneta;
• obavljanje na daljinu različitih tipova registracija i dobijanja dokumenata;
• usluge za građane tipa: elektronskih posrednika, iznajmljivanja knjiga, postavljanja dijagnoza i zdravstvenog stanja na daljinu;
• dobijanje administrativnih dozvola na daljinu.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio maricamacapavlovic 30. avgust 2024.
Objavio Makimikihaos 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Objavio nvvaske99 03. septembar 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.