Odlomak

UVOD
Za stvaranje smješe kod benzinskih motora koriste se karburatori
i uređaji za ubrizgavanje. Osnovna uloga karburatora je da u svim
uslovima rada motora pripremi odgovarajuću smješu goriva i
vazduha, tako povoljnog sastava da omogući lako pokretanje motora,
dobar prelazak sa jednog režima na drugi, kao i ekonomičan rad
motora na cijelom dijelu funkcionisanja. Konstrukcija motora
uslovljava kako će karburatori da budu riješeni, kako u pogledu
broja i položaja postavljanja tako i u pogledu rada. Svakako da se
ovde ne mogu navesti sve specifične konstrukcije karburatora.
Uglavnom će biti riječi o zadatku karburatora, sastavnim
dijelovima i principu rada karburatora. Većinom se na motoru
nalazi jedan karburator, ali na pojedinim motorima mogu biti dva
li više karburatora. Kod specijalnih motora može biti takvo
rješenje da svaki cilindar ima karburator čime se omogućuje brže
i potpunije punjenje cilindra. Prema položaju usisne cijevi ,
karburatori mogu biti postavljeni horozontalno i vertikalno. Ako
je karburator postavljen sa gornje strane usisne cijevi onda radna
smješa ima silazni tok. Karburatori se silaznim tokom strujanjem
radne smješe je povoljnije rješenje, jer obezbjeđuje bolje punjenje
cilindra. Motor mora u svakom trenutku dobijati dovoljno goriva i
to u određenoj srazmjeri sa vazduhom. Odnos goriva i vazduha nije
isti na svim režimima rada motora i to iz prostog razloga što
isti odnos na svim režimima rada ne može da obezbjedi ni
najsavršeniji karburator. Sa druge strane i potrebe motora su
takve da ponekad zbog normalnog funkcionisanja potrebno da
smeša bude bogatija nego što to teorija nalaže.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Saobraćaj

Više u Skripte

Komentari