E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Informacione tehnologije
Objavio Mirkoshark 01. oktobar 2015. Prijavi dokument
KOMPJUTERSKE IGRE
O igri u predškolskom uzrastu…
Da bismo shvatili popularnost kompjuterskih igara i njihov značaj u ranom uzrastu, moramo shvatiti značaj dečijih igara u predškolskom uzrastu, u opštem smislu.
Igra je oduvek bila centralna i najvažnija aktivnost u životu deteta. O fenomenu igre, o njenom uticaju, funkciji i značaju u dečijem razvoju, pisali su najpoznatiji pedagozi i psiholozi. Svi se oni slažu da je igra moćno sredstvo za podsticanje svestranog razvoja ličnosti, jer omogućava kognitivni, emocionalni, socijalni i fizički razvoj deteta, pripremajući ga za svet odraslih.
Zbog brojnih prednosti, igra ima centralno mesto i ulogu i u vaspitno-obrazovnom radu u predškolskoj ustanovi. U zavisnosti od vrste i cilja igre, kod dece se u igri razvijaju različite sposobnosti, kao što su opažanje, održavanje pažnje, shvatanje prostornih odnosa, uzročno-posledičnih veza, kao i sposobnosti samostalnog učenja – pronalaženja, analiziranja, primene i saopštavanja informacija.
Igra utiče i na pravilan rast i razvoj, na razvoj motoričkih sposobnosti i spretnosti, u njoj se razvijaju i elementarne organizacione sposobnosti. Ona podstiče i razvoj kreativnosti i estetske percepcije kod dece.
Igra je snažno vaspitno sredstvo, jer kroz nju dete istovremeno ispoljava i razvija svoja osećanja, uči da poštuje pravila, razvija saradnički i takmičarski duh. Ona je i sredstvo afirmacije i izražavanja ličnosti deteta. Kroz igru, jača samopouzdanje, potvrđuje se, argumentuje i izražava svoje mišljenje.
Da bismo shvatili popularnost kompjuterskih igara kod dece, važno je znati osnovne karakteristike svih igara, a to su:
• Dobrovoljnost (igrač u nju stupa svojom voljom),
• Sloboda (od čvrsto određenog cilja i rizika od neuspeha),
• Neizvesnost (po toku i ishodu, dete može da istražuje, pronalazi nove mogućnosti),
• Neproduktivnost (proces je važniji od produkta igre),
• Propisanost (podvrgnuta odredbama koje ukidaju obične zakone i postojeću rutinu),
• Fiktivnost (u odnosu na tekući život).
Kompjuterske igre kod dece predškolskog uzrasta
Savremena tehnologija velikom brzinom ulazi i u svet obrazovanja, i to na svim stupnjevima. Već na predškolskom uzrastu je moguće deci ponuditi kompjuter kao igračku, veliki broj adekvatnih igara i softvera.
Kompjuterske igre su dečiji izbor i deo kulture današnje dece, predstavljaju veštinu u kojoj su deca dobra. Igre su tokom godina postale sve složenije, zahtevnije i nimalo lake, i predstavljaju aktivnost koja je zajednička i podjednako interesantna i deci i odraslima.
Sličnost između igara i televizije, nesumnjivo je jedan od činilaca uspeha igara. Ono što im je zajedničko jeste prikazivanje dinamičkih slika, nasuprot verbalnim aspektima, na primer. Istraživanja upravo i pokazuju da one koje imaju izražen vizuelni aspekt, imaju veliku prednost nad verbalnim igrama. Video igre su u velikoj meri deci postala zamena za televiziju u slobodnom vremenu. Za razliku od televizije, ispred koje je pasivni gledalac, igra zahteva aktivno učešće i kontrolu događaja
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio bojann998 18. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.