Odlomak

 

1 Uvod
Imajući u vidu značaj obrazovanja za opstanak i napredovanje modernog čoveka, jedan od imperativa savremene civilizacije jeste obezbeđivanje mehanizama za efikasno prenošenje i unapređivanje znanja. U poslednjih nekoliko decenija, nova istraživanja u psihologiji kao i pojava novih tehničkih mogućnosti, uzdrmale su osnovne paradigme ranijeg shvatanja procesa učenja i nametnula neke nove trendove. Pre svega, ukazala se potreba za učenjem na daljinu, kao i za prilagođavanje procesa apsorbovanja znanja svakom pojedincu posebno, što je nametnulo potrebu za efikasnijim kreiranjem i prezentovanjem nastavnih materijala. Jedan od osnovnih preduslova za brzo i kvalitetno kreiranje novih predmeta jeste mogućnost ponovne upotrebe već kreiranih sadržaja. Da bi se jednom kreirani materijali mogli pretraživati i ponovo koristiti od strane više autora, neophodno je na neki način opisati kreirane sadržaje. U tu svrhu, kreiranim entitetima pridružuju se dodatni podaci – metapodaci. Zbog složenosti čitavog procesa, nastali su novi standardi za opisivanje elemenata nastavnih materijala, načina prezentacije i metodologije njihove izrade.
U ovom radu će biti obrađeni osnovni koncepti pripreme nastavnog materijala u kontekstu adaptivnog učenja na daljinu. Opisani su glavni elementi standarda koji su korišćeni u te svrhe i dati su primeri realizacije na konkretnom predmetu. Naročita pažnja posvećena je kreiranju nastavnog materijala i definisanju metapodataka sa ciljem upotrebe u realizaciji nastave na Univerzitetu Metropolitan.
Po temama i poglavljima rad ima sledeću strkuturu:
• Osnovni koncepti adaptivnog učenja na daljinu
• Sharable Content Object Reference Model – SCORM
• Darwin Information Typing Architecture – DITA
• UM repozitorijum i DITA objekti učenja
• Learning object metadata – LOM
• Definisanje skupa metapodataka u kontekstu UM-a
• Zaključak

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari