Odlomak

Osnovne metodologije pedagoškog istraživanja

Metodologija u kontekstu naučno-statusnog određenja pedagogije

Veoma bitan deo problema metodologije pedagogoije u neposrednoj je vezi sa njenim naučno-statusnim određenjem. Da bi konkretna oblast saznajnih aktivnosti dobila status nauke, mora da ispuni najmanje tri uslova:

  1. Da ima jasno određenu oblast prirodne ili društvene stvarnosti kojom se bavi što u naučno-statusnom određenju definišemo kao predmet nauke,
  2. Da određenu oblast naučnog bavljenja koja je definisana kao predmet te nauke, podučava konkretnom naučnom metodologijom,
  3. Da font saznanja koja su prikupljena odgovarajućom metodologijom budu sistematizovana u naučni sistem.

Kad se radi o pedagogiji, može se reći da ona ispunjava sva tri uslova pa je iz tih razloga smatramo naukom. Predmet pedagogije jeste vaspitanje koje se proučava odgovarajućom metodologijom naučnog istraživanja koja je dobrim delom i sl ali u većoj meri i specifična u odnosu na metodologije srodnih nauka. Kad se govori o pomenutoj sličnosti i razlikama, onda se, pre svega, ima u vidu da je u centru vaspitnog procesa čovek u svom totalitetu. Fenomenom ljudskog razvoja u raznim okvirima bavi se niz nauka pa odatle implicira i slično. Metodologije pedagogije sa metodologijom drugih nauka, pr ssvega, na psihologiju, sociologiju, filozofiju, antropologiju…

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari