Odlomak

Monopol je stanje na tržištu gde se ne strani ponude nalazi samo jedan prodavac koji može da utiče na formiranje cena, dok se na strani tražnje nalazi veliki broj kupaca bez mogućnosti izbora drugog dobavljača i ikakvog uticaja na cenu. Pozicija monopoliste mu omogućava da maksimizira profit, tako što će proizvoditi onu količinu dobara i usluga za koju su marginalni troškovi jednaki marginalnom prihodu.
Monopol vodi autonomnu politiku cena koja mu omogućava da samostalno određuje cenu proizvoda i usluga koje proizvodi i prodaje. Bez obzira na količinu koju nudi. Monopol se smatra najprofitabilnijom tržišnom strukturom. Zbog svega toga, a najviše nedostatka konkurencije, monopolista može ostvarivati ekstremno visoke profite u dužem vremenskom periodu. Kada na tržištu nema konkurencije tj. postoji monopol, krajnji korisnici su ti koji trpe najviše i to iz razloga jer takva preduzeća tokom vremena postaju manje efikasna i svoje proizvode naplaćuju po ceni iznad konkurentne cene.
U slučaju monopola, potrošači ne mogu kupovati i koristiti neki drugi proizvod koji može biti jeftiniji ili bolji iz jednostavnog razloga jer takav proizvod ne postoji (nema supstituta na tržištu).

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 37 stranica
  • Teorija i politika cena prof.dr Milan Kostic
  • Školska godina: prof.dr Milan Kostic
  • Seminarski radovi, Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Kragujevac,  UNIVERZITET U KRAGUJEVCU - Ekonomski fakultet  

Više u Ekonomija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari