Odlomak

Jedan od osnovnih pravaca promjena u današnjoj nastavi predstavlja primjena novih interaktivnih metoda učenja i poučavanja. Nastavnik prije svega treba učenicima da prenese znanje bolje od udžbenika ili nekog drugog medija, što će koristiti učenicima da komuniciraju na pravi način i produbljuju sadržaje. Šta je interaktivno učenje i kako može doprinijeti rješavanju problema u nastavi? Razni teoretičari daju različita odrđenja ovog pojma. Da li je interaktivno učenje interpersonalna interakcija ili interakcija ličnost-mediji ili neki treći vid interakcije? Interaktivno učenje predstavlja, po većini autora, interpersonalni odnos. Ovdje se radi o učenju kao socijalnom procesu, o učenju kao interakciji između učenika i nastavnika, učenika međusobno, učenika i roditelja, vršnjaka…
Osnovna svrha interaktivnog metoda je prenošenje akcije sa nastavnika na učenike, obuka učenika da zajednički uče, da zajednički rade na ciljevima učenja, na obradi sadržaja, primjeni naučenog i vrednovanju procesa. Primjena interaktivnog metoda učenja, utiče na viši nivo motivacije u razredu, razvija se saradnja među učenicima i preduzima se odgovornost učenika. Oni se uče usaglašavanju stavova, zajedničkoj akciji, toleranciji i modernoj komunikaciji koristeći medije i različite izvore znanja. Da bi se ostvarila efikasna nastavna interakcija, treba napustiti neke stereotipe u tradicionalnoj nastavi, a to je: docentna pozicija nastavnika uz verbalnu dominaciju, predominantno memorijsko-reproduktivnu ulogu učenika, predominaciju frontalnog oblika rada i slično.

1. RAD U NASTAVI
• Frontalna nastava
• Grupna nastava
• Individualni oblik nastave
Frontalna nastava
• nastavnik vodi nastavni proces
• brzo prenošenje velikog broja obaveštenja
• učenici u ulozi slušaoca i primaoca obaveštenja
nedostaci: izbor gradiva prema proseku razreda, jednaka brzina učenja i usvajanja gradiva za sve učenike, ukalupljivanje nastave od planiranja do vrednovanja (Kamenov, 1995)
Grupna nastava
• nastava se odvija u više grupa tako da učenici unutar grupe uče samostalno, pod vođstvom nastavnika
• uloga nastavnika posredna (izbor sadržaja, priprema, pomaganje, vrednovanje)
• učenici se grupišu u grupe jednakog ili nejednakog sastava
• uvod: priprema, grupisanje, podjela zadataka
• glavni deo: samostalni rad u grupama
• završni deo: zajednička rasprava

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari