Uloga slike i crteža u nastavi prirode i društva
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 10. decembar 2020. Prijavi dokument
Jedan od osnovnih pravaca promjena u današnjoj nastavi predstavlja primjena novih interaktivnih metoda učenja i poučavanja. Nastavnik prije svega treba učenicima da prenese znanje bolje od udžbenika ili nekog drugog medija, što će koristiti učenicima da komuniciraju na pravi način i produbljuju sadržaje. Šta je interaktivno učenje i kako može doprinijeti rješavanju problema u nastavi? Razni teoretičari daju različita odrđenja ovog pojma. Da li je interaktivno učenje interpersonalna interakcija ili interakcija ličnost-mediji ili neki treći vid interakcije? Interaktivno učenje predstavlja, po većini autora, interpersonalni odnos. Ovdje se radi o učenju kao socijalnom procesu, o učenju kao interakciji između učenika i nastavnika, učenika međusobno, učenika i roditelja, vršnjaka…
Osnovna svrha interaktivnog metoda je prenošenje akcije sa nastavnika na učenike, obuka učenika da zajednički uče, da zajednički rade na ciljevima učenja, na obradi sadržaja, primjeni naučenog i vrednovanju procesa. Primjena interaktivnog metoda učenja, utiče na viši nivo motivacije u razredu, razvija se saradnja među učenicima i preduzima se odgovornost učenika. Oni se uče usaglašavanju stavova, zajedničkoj akciji, toleranciji i modernoj komunikaciji koristeći medije i različite izvore znanja. Da bi se ostvarila efikasna nastavna interakcija, treba napustiti neke stereotipe u tradicionalnoj nastavi, a to je: docentna pozicija nastavnika uz verbalnu dominaciju, predominantno memorijsko-reproduktivnu ulogu učenika, predominaciju frontalnog oblika rada i slično.
1. RAD U NASTAVI
• Frontalna nastava
• Grupna nastava
• Individualni oblik nastave
Frontalna nastava
• nastavnik vodi nastavni proces
• brzo prenošenje velikog broja obaveštenja
• učenici u ulozi slušaoca i primaoca obaveštenja
nedostaci: izbor gradiva prema proseku razreda, jednaka brzina učenja i usvajanja gradiva za sve učenike, ukalupljivanje nastave od planiranja do vrednovanja (Kamenov, 1995)
Grupna nastava
• nastava se odvija u više grupa tako da učenici unutar grupe uče samostalno, pod vođstvom nastavnika
• uloga nastavnika posredna (izbor sadržaja, priprema, pomaganje, vrednovanje)
• učenici se grupišu u grupe jednakog ili nejednakog sastava
• uvod: priprema, grupisanje, podjela zadataka
• glavni deo: samostalni rad u grupama
• završni deo: zajednička rasprava
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.