Odlomak

SAŽETAK:
Programiranje koje kreira grafički prikaz na ekranu monitora, predstavlja suštinski dio CAD / CAM / CAE softvera. Termin kompjuterskog programiranja se koristi kada se misli na pisanje kompozicije koristeći neke kompjuterske komande u skladu sa unapred određenom gramatikom. Grafika softvera se može predstaviti kao upravljački program i grafička biblioteka. Za prikazivanje slike nekog objekta potrebna su dva osnovna zadatka a to su određivanje lokacije svih tačaka objekta u prostoru i utvrđivanje koje lokacije na ekranu zauzimaju određene tačke. Interakcija sa korisnikom kroz grafičke ulaze je bitna sposobnost postojećih CAD/CAM/CAE softvera. Softver koji bi trebao imati mogućnost za otvaranje prozora, za prikazivanje menija ili ikona, i za definisanje zadataka koji će biti korišteni za svaki meni i ikonu se zove graphical user interface ( grafički korisnički interfejs ) ili jednostavno GUI. X window sistem omogućuje programu da otvori i zatvori windows na raznim radnim stanicama koje su priključene na mrežu.

Ključne riječi: grafičko programiranje, transformacije, koordinatni sistemi, X Window.

 

 

 

 
UVOD
Interaktivni oblik manipulacije igra glavnu ulogu kod CAD / CAM / CAE sistema. Programiranje koje kreira grafički prikaz na ekranu monitora, predstavlja suštinski dio CAD / CAM / CAE softvera. Zato  treba razmotriti neke od terminologija i neke koncepte koji su osnova za programiranje grafike.

 

 

 

 

OSNOVNI KONCEPTI GRAFIČKOG PROGRAMIRANJA
Grafičke biblioteke
Termin kompjuterskog programiranja se koristi kada se misli na pisanje kompozicije koristeći neke kompjuterske komande u skladu sa unapred određenom gramatikom. Kompozicija generiše željene brojeve i slova na kraju ili u data fajl kada je ulaz izveden u obliku brojeva ili slova. Danas, međutim nije neobično za sistem, da pored ulaza sa brojevima i znakovima prihvati i grafičke informacije kao ulaz, i da nam da grafički prikaz izlaza. Aktivnost koja uključuje grafiku kao ulaz i izlaz se zove grafičko programiranje, i oblast vezana za to se zove kompjuterska grafika. Pored osnovnog softver-operativnog sistema i editora koji su nam potrebni za konvencionalno programiranje, mora imati neki osnovni grafički softver koji je potreban za grafičko programiranje. Grafika softvera se može podeliti u dvije grupe:

  • upravljački program i
  • grafičke biblioteke.

Upravljački program se može smatrati kao skup mašina, odnosno zavisnih kodova koji direktno kontrolišu sistem za obradu grafičkog uređaja. Tako na primjeru drajvera, prikaz procesorskih jedinica od jednog grafičkog uređaja radi sa određenim uređajem drajvera

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Grafički dizajn

Više u Mašinstvo

Više u Skripte

Komentari