Odlomak

UVOD

Deca ranog uzrasta osećaju radost kada su uključeni u proces.Odluka šta mogu napraviti i koje će materijale pri tom koristiti može predstavljati njihovu prvu priliku da budu nezavisni prilikom izbora i odlučivanja. Na taj način grade samopoštovanje, jer imaju priliku da izraze šta misle i osećanja.U bogacenju decijeg iskustva I podsticaja razvoja I kretanja planiraju se posebni zadaci,sadrzaji,aktivnosti socijalno emotivnih odnosa,jezickih aktivnosti,aktivnosti dramatizacije I dr. u okviru igre primereni njihovom uzrastu.    Rad u malim grupama takođe pomaže  deci da vežbaju važne socijalne veštine- kao što su naizmeničan rad, deljenje i dogovaranje.Kada učestvuju u umetničkim aktivnostima sa svojim vršnjacima povratna informacija koju oni daju jedni drugima gradi samopoštovanje učeći ih da prihvate kritičko mišljenje i pohvale od drugih.

Dete je aktivno i koristi svoje tijelo kao “alat” za izražavanje, upoznavanje, ovladavanje i kreiranje u procesu učenja o sebi, drugima i okolini. Radost kretanja ima pozitivnu vrijednost za fizičko i mentalno zdravlje. Istraživanje, rešavanje problema, isprobavanje i kombinovanje, osjećaj uspeha u odgovoru na raznovrsne izazove jesu ključ programa radosti kretanja. Radost pri izražavanju pokreta je velika kada pokreti proističu iz konkretnih potreba koje se mogu zadovoljiti sada i ovdje. Kretanje i radost su od životnog značaja i jedno drugo omogućuju.
Za dete, kretanje bez radosti nema značaja, kao ni radosti bez kretanja. Može se reći da negovanje ove  veze čini smisao predškolskog fizičkog vaspitanja.

Kretanje i radost su od životnog značaja i jedno drugo omogućuju. Za dete kretanje bez radosti nema značaja, kao ni radost bez kretanja. Može se reći da negovanje ove veze čini smisao predškolskog fizičkog vaspitanja.
Pokretima i kretanjem se deca različito raduju. Do četvrte godine svoje pokrete i kretanja većina dece uspešno formira, tako da dalji razvoj motorike karakteriše njeno usavršavanje. Pri tome se za svaki period razvoja mogu odrediti sposobnosti u kojima se razvoj pokreta i kretanja ostvaruje (aktuelne sposobnosti).
Radost pri kreiranju pokreta je velika kada su pokreti u funkciji slobodnog izražavanja, otvorenog za izazove koje donose boje, tonovi, glasovi, reči…

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Skripte

Komentari