Odlomak

 

I Uvodni dio aktivnosti

II Glavni dio aktivnosti

III Završni dio aktivnosti

Djeca sjede u polukrugu na stolicama. Vaspitač započinje razgovor sa decom o povrću. Pita ih koje je njihovo omiljeno povrće? Deca će odgovarati, šargarepa, kupus, paradajz.. Predpostavljajući da niko neće spomenuti repu, vaspitač im postavlja pitanje, a da li znaju šta je to repa, da li su nekad čuli za to povrće i da li znaju kako izgleda? Vaspitač na pano kači sliku repe. Potom ih vaspitač pita ko u njihovoj porodici najviše jede povrće?
Vaspitač im postavlja pitanje, da ste su nekada čuli za priču „Deda i repa“? Neka deca će reći da jesu, neka da nisu, a vaspitač im govori da će sada oni koji znaju priču da se podsete, a oni koji ne znaju, da nauče priču „Deda i repa“.

Djeca i dalje sjede u polukrugu, a vaspitač jasno i izražajno započinje pričanje priče. Tokom pričanja izlaže djeci crtež koji prate sam tok priče.
Nakon ispričane priče vaspitač postavlja pitanja deci, da li ima se priča svidela? Da li ima nešto što im se nije dopalo? Nakon toga sledi razgovor o pročitanoj priči: Vaspitač pita decu kako se naziva priča koju su upravo čuli? Koji su glavni likovi u priči? Da li znaju da ponove hronološkim redosledom ko se u priči pojavljuje? Koji im se lik iz priče najviše dopada i zašto.

Zatim prilažem materijal djeci i pomoću maski i sredstava određujemo zajedno ko ce tumačiti koji lik u dramatizaciji priče. Deda nosi beretku, nana nosi maramu, ostali likovi nose maske mačke, psa i miša. Repa je u kofi izrađena od papira. Nakon toga se svaki ’’glumac’’ predstavlja po želji u skladu s odabranim likom. Npr: : ’’Ja sam djevojčica Maša’’-izvodeći neki pokret predstavljanja;’’Ja sam pas: av,av i slično.

U radnoj sobi se organizuje prostor koji predstavlja pozornicu i dio za publiku gdje će se smestiti ostatak djece koja će se ponašati kao publika u prvom pozorištu.

Na prvom nivou dramske igre vaspitač je narator koji govori uvodni dio priče, proširujući je imenovanjem povrća u bašti u kojoj je izrasla i velika repa. Svako dijete govori svoj dio teksta u prvom licu. Narator-vaspitač poziva jedno po jedno dijete kao što je navedeno u priči. Kada se ’’predstavlja’’ završi, i ’’glumci’’ i dio ’’publike’’ zamenjuju uloge dok se sva djeca koja žele da učestvuju u dramatizaciji ne izmijenjaju.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 6 stranica
  • Metodika razvoja govora -
  • Školska godina: -
  • Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
  • Srbija,  Novi Pazar,  UNIVERZITET U NOVOM PAZARU - Departman za filološke nauke  

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari