Odlomak

UVOD

Razvoj licnosti je dugotrajan i slozen proces. On je najintenzivniji u djetinjstvu i mladosti. Veliki znacaj na razvoj licnosti ima vaspitanje. U sirem smislu rijeci vaspitanje predstavlja ukupnost planskog uticanja na razvitak licnosti.
U uzem smislu vaspitanje podrazumjeva razvijanje psihofizickih sposobnosti i formiranje pogleda na svijet. U procesu vaspitanja vaspitaci se rukovode odredjenim ciljevima nastojeci da ucenike razviju saglasno odgovarajucim pedagoskim idealima. Vaspitanje nije jedini cinilac razvitka mlade ljudske licnosti. Licnost se formira pod uticajem spontanih postupaka odraslih,kao i pod uticajem prirodne i drustvene sredine na bazi nasledjenih dispozicija.
Savremeno vaspitanje naglasava potrebe razvoja svojstva licnosti koja se najcesce oznacavaju pojmovima: individualnost,stvaralastvo,kreativnost, autenticnost,komunikativnost,kooperativnost i samoaktuelizovanost. Podsticanje i razvoj individualnosti,kreativnosti i stvaralastva podrazumjevaju istovremeno podsticanje i razvoj svojstava i sposobnosti znacajnih za zivot i rad u grupama i zajednicama kojima pojedinac pripada.
Veoma je vazno u svim fazama razvoja,posebno u najranijem (djetinstvu), uticati na razvoj kreativnosti i stvaralastva kod djece. Kreativnost posebno dolazi do izrazaja u savremenim uslovima razvoja drustva,proizvodnje, nauke,tehnike i tehnologije.
Razvoj stvaralastva i kreativnosti zavisi od metoda koje se primjenjuju u vaspitanju. Za razvoj kreativnosti je potrebno uvoditi specijalne metode koje ce omoguciti da se misao,emocija,masta i akcija nadju u jednoj cjelini. Zato je vazno da roditelji i nastavnici pronalaze prave metode i nacine kojima ce podsticati kreativnost i stvaralastvo.

Uslovi koje treba ostvariti u pedagoskoj praksi u cilju podsticanja i razvoja stvaralackih sposobnosti djece su:

1. Da se svakom uceniku pruze jednake mogucnosti za sticanje sirokog obrazovanja i mnogostranog interesovanja.
2. Da u procesu obrazovanja ucenik aktivno ucestvuje t.j. da se tradicionalne metode zamjene metodama aktivnog djelovanja ucenika
3. Pracenje ucenikovog napredovanja, poznavanje sklonosti i interesovanja svakog ucenika.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari

Click to access the login or register cheese