Odlomak

ŠKOLSKA PEDAGOGIJA – NAUČNA DISCIPLINA

I – PREDMET:
 Školska pedagogija ima predmet izučavanja: autonomno, cjelovito i kompleksno problemsko područje istraživanja po kome je i dobila naziv.
 Školska pedagogija je naučna pedagoška disciplina koja proučava cjelokupnu školsku vaspitnu djelatnost.
Dakle, ona proučava cjelokupnu problematiku vaspitanja i vaspitnu funkciju obrazovanja i nastave u školi.
 Često se ona poistovjećuje sa didaktikom jer proučava 3 pitanja:
1) strukturu i realizaciju nastavnih planova i programa,
2) teoriju škole kao specifične vaspitno obrazovne ustanove ili radne organizacije,
3) organizacija nastave i drugih vidova rada škole, primjenu nastavnih metoda, sredstava i opreme, uređenje radnih prostorija…
 Konačno: „Školska pedagogija je naučna disciplina koja proučava cjelokupnost vaspitanja u školi. Ona ima svoj predmet – i područje izučavanja, tj., vaspitni proces u školskim uslovima, istraživačku metodologiju determinisanu specifičnostima tog fokusiranog procesa, te sistem utvrđenih naučnih saznanja o činiocima, tokovima, dinamizmima i ishodima vaspitanja u školi.“

 Predmet školske pedagogije: je vaspitanje učenika, odnosno, vaspitanje djece i omladine u školskim uslovima.
 Školska pedagogija ima posebnu vrijednost u sistemu pedagoških nauka jer proučava procese i djelatnosti školskog vaspitanja.
 Zadaci školske pedagogije:
1. Ispituje efikasnost i povezanost djelovanja nastavnih, kulturno-zabavnih i društvenih djelatnosti na ostvarivanje vaspitnih zadataka,
2. Svojim sadržajem doprinosi usavršavanju i unapređenju svih organizovanih vidova djelatnosti osnovne škole,
3. Doprinosi razvitku pedagoške kulture ne samo nastavnika vec i ostalih zaposlenih radnika,
4. Podstiče i razvija demokratske i humanitarne odnose između nastavnika i učenika,
5. Bavi se racionalnom organizacijom cjelokupnog života i rada osnovne škole,
6. Obezbjeđuje širu i svestraniju organizaciju saradnje porodice i škole,
7. Podstiče razvitak pedagoške kulture roditelja,
8. Utiče na podizanje ugleda osnovne škole od strane društvenog javnog mnjenja,
9. Doprinosi pravednijem i objektivnijem brijednovanju djelatnosti osnovne škole od strane društvenog javnog mnjenja,
10. Smanjuje i sanira brojne vaspitne probleme mladih na širem regionu gdje se nalazi osnovna škola,
11. Širi i razvija pedagoške ideje i pedagošku kulturu u regionu osnovne škole.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 37 stranica
  • Školska pedagogija Jovan Vukoje
  • Školska godina: Jovan Vukoje
  • Skripte, Pedagogija
  • Bosna i Hercegovina,  Bijeljina,  Nezavisni univerzitet Banja Luka  

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari