E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio studenti.rs 26. januar 2016. Prijavi dokument
ŠKOLSKA PEDAGOGIJA – NAUČNA DISCIPLINA
I – PREDMET:
Školska pedagogija ima predmet izučavanja: autonomno, cjelovito i kompleksno problemsko područje istraživanja po kome je i dobila naziv.
Školska pedagogija je naučna pedagoška disciplina koja proučava cjelokupnu školsku vaspitnu djelatnost.
Dakle, ona proučava cjelokupnu problematiku vaspitanja i vaspitnu funkciju obrazovanja i nastave u školi.
Često se ona poistovjećuje sa didaktikom jer proučava 3 pitanja:
1) strukturu i realizaciju nastavnih planova i programa,
2) teoriju škole kao specifične vaspitno obrazovne ustanove ili radne organizacije,
3) organizacija nastave i drugih vidova rada škole, primjenu nastavnih metoda, sredstava i opreme, uređenje radnih prostorija…
Konačno: „Školska pedagogija je naučna disciplina koja proučava cjelokupnost vaspitanja u školi. Ona ima svoj predmet – i područje izučavanja, tj., vaspitni proces u školskim uslovima, istraživačku metodologiju determinisanu specifičnostima tog fokusiranog procesa, te sistem utvrđenih naučnih saznanja o činiocima, tokovima, dinamizmima i ishodima vaspitanja u školi.“
Predmet školske pedagogije: je vaspitanje učenika, odnosno, vaspitanje djece i omladine u školskim uslovima.
Školska pedagogija ima posebnu vrijednost u sistemu pedagoških nauka jer proučava procese i djelatnosti školskog vaspitanja.
Zadaci školske pedagogije:
1. Ispituje efikasnost i povezanost djelovanja nastavnih, kulturno-zabavnih i društvenih djelatnosti na ostvarivanje vaspitnih zadataka,
2. Svojim sadržajem doprinosi usavršavanju i unapređenju svih organizovanih vidova djelatnosti osnovne škole,
3. Doprinosi razvitku pedagoške kulture ne samo nastavnika vec i ostalih zaposlenih radnika,
4. Podstiče i razvija demokratske i humanitarne odnose između nastavnika i učenika,
5. Bavi se racionalnom organizacijom cjelokupnog života i rada osnovne škole,
6. Obezbjeđuje širu i svestraniju organizaciju saradnje porodice i škole,
7. Podstiče razvitak pedagoške kulture roditelja,
8. Utiče na podizanje ugleda osnovne škole od strane društvenog javnog mnjenja,
9. Doprinosi pravednijem i objektivnijem brijednovanju djelatnosti osnovne škole od strane društvenog javnog mnjenja,
10. Smanjuje i sanira brojne vaspitne probleme mladih na širem regionu gdje se nalazi osnovna škola,
11. Širi i razvija pedagoške ideje i pedagošku kulturu u regionu osnovne škole.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.