E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 29. novembar 2016. Prijavi dokument
Deca sa oštećenjem vida imaju potrebu za konstantnom, dugotrajnom i ponekad specifičnom podrškom tokom obrazovanja, kako u vrtiću tako i u školi. Na osnovu stepena oštećenja vida razlikujemo dve grupe : deca sa delimičnim oštećenjem vida i deca sa potpunim oštećenjem vida. Deca sa oštećenjem vida imaju problem prvenstveno sa tim što ne vide jasno, a to sa sobom povlači mnogobrojne poteškoće – usporeni su, neprecizni, nisu motivisani da gledaju, teško prepoznaju predmete, imaju maglovitu sliku pred sobom, teško uočavaju i razlikuju detalje na predmetima, potrebno im je više vremena pri učenju, nervozni su, nestrpljivi itd. Za ovu decu je veoma naporno da prate i učestvuju u aktivnostima i nastavi jer sporije čitaju i pišu, potrebno im je više vremena da savladaju gradivo, pažnja im je kratkotrajna i nestabilna. Vrlo često ih druga deca zanemaruju i ignorišu tokom aktivnosti i igara, pa tako često postaju pasivni “igrači” ili samo posmatrači. Teško im je da ostvare komunikaciju sa decom tipičnog razvoja pa samim tim ređe učestvuju u socijalnim aktivnostima ( slobodne igre npr.). Ono što je glavni zadatak obrazovnog kadra jeste da deci sa oštećenjem vida obezbede osnovne uslove za razvoj i rad. Podrška uključuje adaptaciju prostora, korišćenje različitih metoda i oblika rada i adekvatnih didaktičkih sredstava. Ono što treba naglasiti jeste da je veliki broj dece sa oštećenjem vida već uključen u redovan sistem školovanja i da njihovo obrazovanje ne zahteva posebne nastavne programe i stručnu pomoć (kada su u pitanju deca sa delimičnim oštećenjem vida). Oni kroz svoje obrazovanje imaju priliku da rastu i da se razvijaju uz drugu decu, da zajedno sa njima budu deo grupe i da daju svoj doprinos, da se socijalizuju, sklapaju prijateljstva, da napreduju. Takođe, deca tipičnog razvoja kroz inkluziju uče da poštuju različitosti, da poštuju i cene osobu na osnovu njenih kvaliteta i osobina a ne na osnovu nedostataka. Sve ovo pomaže razvijanju i postavljanju sistema obrazovanja na jedan viši nivo, jer nas inkluzija uči da budemo tolerantni, otvoreni za saradnju, da pružimo pomoć onima kojima je pomoć potrebna i da stvaramo zdrave međuljudske odnose i sve to u cilju da poboljšamo društvo u kojem živimo i u kojem žive ili će živeti naša deca.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.