Uloga slike i crteža u nastavi prirode i društva
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 11. avgust 2015. Prijavi dokument
‘-Rezime-
Otkako postoji čovek i ljudsko društvo, porodica je oduvek bila osnovna radna zajednica u kojoj su se vaspitavala deca. Za neposlušnost su kažnjavana, a za dobro obavljanje obaveza nagrađivana. Tokom vremena, profil nagrada se menjao i usavršavao, tako da se danas pod pojmom nagrada, uglavnom podrazumeva verbalna (pohvale), neverbalna (nežan dodir, osmeh, zagrljaj) i materijalna (u vidu novca ili poklona) kompenzacija – nadoknada za lepo ponašanje ili drugi vid uspešnosti. U svakom slučaju, svaka nagrada mora imati svoj cilj, namenu i opravdanje. Kao vaspitno sredstvo ona uvek treba da proiziđe iz rada i ponašanja deteta i da podstakne njegovu aktivnost. Inače ako se ona daje kao mito, nagrada gubi svaki vaspitni smisao.
-Razrada-
Pitanje koje ima neizmerno značenje i težinu je: da li je svaka nagrada vaspitna? U suštini nije. To zavisi od više okolnosti. Prvo: kad se daje? Pre ili posle obavljenog posla? Drugo: za koju aktivnost se daje? Jer za izvršavanje svakodnevnih kućnih obaveza ne treba decu posebno nagrađivati. Treće: u kom vidu se daje, to jest koji je njen sadržaj, i četvrto: u čemu se ogleda njen efekat? Međutim, roditelji često veruju da su njihova deca preterano mažena i pohvaljivana, pa s tim u vezi da njihove pohvale i nežnosti više i ne spadaju u nagrade, već njihovu uobičajenu roditeljsku postupljivost. Elementi kao što su zagrljaji, tepanje, iskazivanje ljubavi, treba da budu svakodnevni činioci ponašanja, a ne samo kad dete usvoji neko ponašanje koje želite da podržite.
Ako motivišete i nagrađujete svoje dete svakog dana, to je dobro i za njega i za vas, ukoliko vas to ispunjava, međutim u takvim okolnostima treba pronaći i neke druge, dodatne, nove načine kojima ćete dete nagrađivati.
Nagrade se razlikuju po brojnim karakteristikama kao što je vrednost, da li su kratkoročne ili dugoročne, mogućnost izvršavanja, kao i od vašeg uloženog vremena da kod deteta formirate određeno ponašanje, ili koliko je ono samoinicijativno ili samostalno uložilo trud da ga primeni… Tako nagrade mogu biti veoma različite: potvrda glavom, osmeh, direktne verbalne potvrde, zauzimanje za dete u nekim konkretnim situacijama, zajednička šetnja, izlazak, kao i nagrade materijalne prirode. Ipak treba uzeti u obzir da među decom postoje velike individualne razlike, odnosno koliko nagrade mogu biti raznolike, tako one imaju i različite efekte na decu.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Nikolic.i_ 13. mart 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio Studenteu 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.