Odlomak

Od svog nastanka, pa do danas uloga i značaj železnice su se menjali na transportnom tržištu. Tako od apsolutnog monopoliste u period od 1850 do 1950 godine, železnički saobraćaj usled razvoja novih vidova saobraćaja gubi monopol na transportnom tržištu (nakon 1950.godine).

U savremeno doba naglasak više nije na izgradnji novih železničkih pruga. One se grade u znato manjem obimu. Uglavnom je to u onim delovima sveta, gde treba kopnom osigurati jeftinij prevoz većih količina tereta u određenom pravcu. Mnogo je značajnije danas prestrojavanje železnice u organizacionom smislu, kako bi bila sposobna da prati zahteve savremene privrede i društva. Kada je reč o unutrašnjem prestrojavanju pod time se podrazumeva modernizacija železnice, sve u želji da u mnogim delovima sveta ovaj oblik transporta ponovo povrati svoju dominantnu ulogu prvog prevoznika.

Prva glava rada govori o istorijskom razvoju, karakteristikama i tipovima železničkog saobraćaja. Druga glava je posvećena transportnom tržištu i položaju železničkog saobraćaja na tom tržištu. Treća glava obuhvata razmatranje razvoja saobraćaja na globalnom nivou, njegovog stanja i najnovijih trendova u razvoju železnice.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 42 stranica
  • Marketing logistika prof. Slobodan Aćimović
  • Školska godina: prof. Slobodan Aćimović
  • Diplomski/master radovi, Skripte, Ekonomija
  • Srbija,  Beograd,  UNIVERZITET U BEOGRADU - Ekonomski fakultet  

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari