Motivacija djece u mlađim razredima
Objavio boob1703 22. januar 2025.
Seminarski radovi, Skripte, Obrazovanje
Objavio Marko2304 30. jun 2014. Prijavi dokument
ZNAĈAJ SARADNJE PORODICE I ŠKOLE KAO FAKTORPREVENCIJE NEUSPEHA UĈENIKA)
Porodica je uzor i model detetu za usvajanje društveno-socijalnih oblika ponašanja i izgradnje osnovnih crta ličnosti. Škola je najvaţnija društvena institucija gde se ti oblici šire i produbljuju, pa iz toga proističe da je saradnja porodice i škole imperativ za uspeh i napredak……..Saradnja porodice i škole treba da se ostvaruje od trenutka kada dete postane polaznik obrazovne ustanove, a nadalje da se produbljuje i doprinese adekvatnom ispunjavanju vaspitno-obrazovnih zadataka.Vaspitanje i obrazovanje su briga i porodice i škole, bez njihovog zajedničkog zalaganja javiće se propusti u postizanju vaspitno-obrazovnih i nastavnih ciljeva i zadataka. Sve ono što porodica podstiče irazvija, škola treba da produbljuje, a sve ono što se u školi razvija porodica treba da podstice.
Da bi saradnja bila efikasna, mora se prvo odrediti njen cilj.Porodica i škola treba saradnju da zajednički planiraju i ostvaruju. Škola kao institucija treba da pored poznavanja učenika, upozna i porodicu iz koje on dolazi. Škola upoznaje porodične uslove i odnose u porodici, kao i odnose prema detetu.Ovaj posao se prepušta odeljenskom starešini a po potrebi se uklujučuje stručna sluţba.Od porodice, tj njenih članova se očekuje da prihvate saradnju i da školu vide kao instituciju koja će joj uvek izaći u susret i koja je spremna uvek da pruţi pomoć.Upoznavanje učenika i praćenje njihovog razvoja moţe se shvatiti u cilju registrovanja razvojnih promena. Ate promene su pod uticajem vaspitno-obrazovnih ciljeva i zadataka.
Podsticanje na ispoljavanje kreativnosti, razvoj interesovanja, istraţivačke i otkrivačke sposobnosti, kao i motivacija za rad, a sa druge strane prevencija neuspeha, anksioznosti i društveno neprihvatljivih oblika ponašanja-pojačava i povećava potrebu za saradnjom.Roditelji treba školu da ugrade u sveru svojih interesovanja, treba da postanu svesni uloge koju škola ima po pitanju vaspitanja i obrazovanja njihove dece. Ipak nisu svi roditelji zainteresovani za zajedničko delovanje u smeru vaspitanja i obrazovanja jer smatraju da je to zadatak škole, a često i previše očekuju jedni od drugih.
Škola i porodica funkcionišu u smeru podsticanja, organizacije i ostvarenja potpune saradnje,kao i u smeru njene evaluacije. Prateći razvoj učenika, njegova postignuća, kao i pojavu teškoća koje treba otkloniti.Da bi se postiglo, ove dve institucije treba da su u uzajamnom odnosu.
1.PLANIRANJE SARADNJE PORODICE I ŠKOLE
Sradnja porodice i škole je sastavni deo godišnjeg plana na osnovu koga se izradjuje vremenski raspored kojim će se obuhvatiti ova saradnja.Saradnju planira stručni organ škole u skladu sa mogućnostima škole, vremenom koje je na raspolaganju, uzimajući u obzir obrazovni nivo roditelja, kao i samutematiku saradnje. Osnovno školski uzrast je najznačajniji a i najkritičniji period sa stanovišta psiholoških i adaptivnih promena. Dolazi do razvoja svih mentalnih sposobnosti, gde je vodeća uloga prepuštena razvoju kritičkog mišljenja, kao i sposobnosti shvatanja smisla.Javljaju se nova interesovanja i potrebe deteta, medju kojima se javlja i teţnja za identifikacijom sa drugima.Sa prelaskom na predmetnu nastavu usloţnjava se i sam način organizacije i vodjenja nastave.Povećava se broj predmeta koje treba savladati, a to moţe dovesti do pojave problema koji zahtevaju saradnju porodice i škole, u čijoj osnovi je kvalitet a ne kvantitet saradnje.
Prelazak na predmetnu nastavu ne prihvataju sva deca podjednako. Ima dece koja ne mogu da se naviknu na nove i veće obaveze od petog razreda pa nadalje, na novenastavnike, na nove metode ocenjivanja. Neka deca to mogu da ispoljavaju u vidu nedoličnog ponašanja, a drugi u smislu slabijeg uspeha u školi.Zbog toga saradnja porodice i škole ima dvostruku korist. Roditeljima stiţe pomoć u smislu poboljšanja vaspitnog rada sa decom, osposobljava ih za rešavanje problema po pitanju učenja, uspeha i ponašanja njihove dece. Pomoć roditeljima od strane škole ogleda se i u osmišljavanjuslobodnog vremena detetu i organizaciji raznih slobodnih aktivnosti. Škola je bogatija za nova saznanja o učeniku i roditeljima.Takodje dobija i informacije o njihovoj zainteresovanosti za saradnju i napredak škole.
Objavio boob1703 22. januar 2025.
Objavio Natasanatalijavasic 14. januar 2025.
Objavio plaviandjeo 16. decembar 2024.
Objavio MilicaD12 12. februar 2025.
Objavio Avdas 11. februar 2025.
Objavio zver9 11. februar 2025.
Objavio MilicaD12 12. februar 2025.
Objavio boob1703 12. februar 2025.
Objavio boob1703 12. februar 2025.
Komentari
You must be logged in to post a comment.