Odlomak

 

Analiza poslovanja u suštini predstavlja nastavak procesa planiranja jer se njome utvrđuje stepen uspešnosti u ostvarivanju planskih zadataka, kao i faktori koji su uslovili veličinu rezultata i ulaganja. Cilj analize poslovanja je pripremanje podloge u vidu informacione osnove za donošenje odluka u vezi planiranja, organizovanja i kontrole poslovne aktivnosti. Osnovne uloge analize poslovanja su:
a) Informativna uloga- koja se ispoljava u aktivnostima na pripremi i kritičkoj obradi pokazatelja o stepenu ostvarivanja planskih zadataka, sa svrhom ocene opravdanosti peduzetih mera i utvrđivanja planskih ciljeva za naredni period;
b) Kontorlna uloga- koja proističe iz činjenice da se postupkom analize stiče uvid u odgovornost i stepen doprinosa pojedinih segmenata organizacione strukture ostvarenom uspehu preduzeća.
Iz prethodno navedenog osnovnog cilja analize poslovanja mogu se izvesti i specifični ciljevi, a koji obuhvataju:
a) Ocena ekonomsko-finansijskog položaja preduzeća;
b) Ocena materijalnih, ljudskih i ostalih resursa u preduzeću i mogućnosti njihove racionalizacije;
c) Ocena efektivnosti i efikasnosti privređivanja;
d) Ocena realnosti utvrđenih planova i ciljeva;
e) Obezbeđenje informativne osnove za odlučivanje.
Ostvarivanje osnovnih ciljeva podrazumeva praćenje, kontolu i ocenu ostvarenja planiranih poslovnih zadataka i ciljeva, što predstavlja osnovne zadatke analize, kao i formulisanje mera za poboljšanje poslovnog uspeha.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 201 stranica
  • Strategijski menadžment -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Ekonomija
  • Bosna i Hercegovina,  Banja Luka,  UNIVERZITET U BANJA LUCI – Ekonomski fakultet  

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari