Elektronsko bankarstvo
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio joleperic 02. februar 2017. Prijavi dokument
Analiza poslovanja u suštini predstavlja nastavak procesa planiranja jer se njome utvrđuje stepen uspešnosti u ostvarivanju planskih zadataka, kao i faktori koji su uslovili veličinu rezultata i ulaganja. Cilj analize poslovanja je pripremanje podloge u vidu informacione osnove za donošenje odluka u vezi planiranja, organizovanja i kontrole poslovne aktivnosti. Osnovne uloge analize poslovanja su:
a) Informativna uloga- koja se ispoljava u aktivnostima na pripremi i kritičkoj obradi pokazatelja o stepenu ostvarivanja planskih zadataka, sa svrhom ocene opravdanosti peduzetih mera i utvrđivanja planskih ciljeva za naredni period;
b) Kontorlna uloga- koja proističe iz činjenice da se postupkom analize stiče uvid u odgovornost i stepen doprinosa pojedinih segmenata organizacione strukture ostvarenom uspehu preduzeća.
Iz prethodno navedenog osnovnog cilja analize poslovanja mogu se izvesti i specifični ciljevi, a koji obuhvataju:
a) Ocena ekonomsko-finansijskog položaja preduzeća;
b) Ocena materijalnih, ljudskih i ostalih resursa u preduzeću i mogućnosti njihove racionalizacije;
c) Ocena efektivnosti i efikasnosti privređivanja;
d) Ocena realnosti utvrđenih planova i ciljeva;
e) Obezbeđenje informativne osnove za odlučivanje.
Ostvarivanje osnovnih ciljeva podrazumeva praćenje, kontolu i ocenu ostvarenja planiranih poslovnih zadataka i ciljeva, što predstavlja osnovne zadatke analize, kao i formulisanje mera za poboljšanje poslovnog uspeha.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio kacab 24. april 2024.
Objavio roska1 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.