Odlomak

Posmatranjem toplotnih motora, može se uočiti da su u eksploataciji većinom zastupljeni četverotaktni klipni motori sa unutrašnjim sagorijevanjem, koji se danas primjenjuje za pogon većine drumskih vozila, manjih brodova, uređaja poput agregata, građevinskih i poljoprivrednih uređaja, te u još mnogim uređajima gdje se kao izvor energije koristi hemijska energija uskladištena u gorivu, a potrebno je proizvesti mehanički rad.
Zbog navedene velike zastupljenosti i široke primjene, poboljšavanje karakteristika rada motora je ključno pri razvoju motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. Jedan od smjerova poboljšanja karakteristika motora sa unutrašnjim sagorijevanjem je implementiranje potpuno promjenljivih ventilskih razvodnih sistema.
Do danas u upotrebi postoje mnogi promjenljivi ventilski razvodni sistemi, kao što su Variable Valve Timing and Lift Electronic Control (VTEC), Valvetronic, Variable Valve Timing (VVT), Continuous Variable Valve Timing (CVVT) i MultiAir. Navedeni sistemi mogu mijenjati vrijeme podizanja ventila ili visinu podizanja, međutim ne možemo ih smatrati potpuno promjenljivim, jer je njihovo kretanje, tj. profil podizanja ventila određen profilom brega na bregastom vratilu i mehanički su povezani pomoću lanca, remena ili zupčanika sa koljenastim vratilom motora, koje ih pokreće. Prema tome, potpuno promjenljivi ventilski razvodni sistem možemo definisati kao sistem koji može upravljati vremenom podizanja i visinom podizanja ventila potpuno nezavisno.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Maturski Radovi

Više u Saobraćaj

Više u Skripte

Komentari