Odlomak

Dizel motori su klipni motori sa unutrašnjim sagorijevanjem, kod kojih se hemijska energija goriva pretvara u toplotnu, sagorijevanjem unutar cilindra motora, a zatim pritisak nastalih gasova potiskuje klip u cilindru koji preko klipnjače okreće koljenasto vratilo motora, te se na taj način toplotna energija pretvara u mehanički rad. Sistemi za ubrizgavanje goriva kod dizel motora dijele se na sisteme sa direktnim ubrizgavanjem i sisteme sa indirektnim ubrizgavanjem.
Motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva postižu veći radni efekat, pa im je samim tim potrošnja goriva manja. Kod direktnog ubrizgavanja, injektor ubrizgava gorivo direktno u cilindar motora, odnosno u ekspanzijski prostor, koji se u ovom slučaju nalazi u samom klipu motora. Kod indirektnih sistema gorivo se ubrizgava u pretkomoru, gdje se kompresijom vazduha u komori stvara vrtlog. Prilikom ubrizgavanja, gorivo se ravnomjerno miješa sa komprimiranim vazduhom. Motori u kojima dolazi do ekspanzije smjese u pretkomorama, rade puno tiše i mekše od motora sa direktnim ubrizgavanjem goriva.
Rad se sastoji od uvoda, principa rada dizel motora, dizel motori s obzirom na način ubrizgavanja, analiza sistema za ubrizgavanje i zaključak.
Poglavlje princip rada dizel motora sadrži osnovnu podjelu dizel motora, nadalje u njemu je dato poređenje dvotaktnih i četverotaktnih motora, te je objašnjen princip rada četverotaktnih motora. Takođe, u poglavlju su opisani uređaji za start hladnog motora, a to su žarne svjećice, svjećice sa otvorenim plamenom i grijač prirubnice.
U trećem poglavlju objašnjen je princip rada dizel motora sa direktnim ubrizgavanjem za kog se ispostavilo da daje najbolje performanse dizel motora, te se ovaj tip motora primjenjuje kod novih generacija automobila na dizel pogon. Ovo poglavlje analizira i princip rada dizel motora sa indirektnim ubrizgavanjem. Ova vrsta ubrizgavanja se više ne upotrebljava u automobilskoj industriji, jer ne može dostići tako velike zahtjeve i performanse koje daju motori koji koriste direktno ubrizgavanje. Ova vrsta se još koristi kod brodskih motora, za građevinske i poljoprivredne mašine.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 45 stranica
  • Motori SUS dr Milan Plavšić
  • Školska godina: dr Milan Plavšić
  • Seminarski radovi, Skripte, Saobraćaj
  • Bosna i Hercegovina,  Banja Luka,  Koledž za primjenjene i pravne nauke 'Prometej' u Banja Luci   -

Više u Saobraćaj

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari