E-učenje proširenje kompetencija nastavnika
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Seminarski radovi, Skripte, Pedagogija
Objavio studenti.rs 11. decembar 2020. Prijavi dokument
Pojam inkluzije se sve više upotrebljava, ali zapravo malo ljudi zna njegovo potpuno značenje i vrednost. Svi koji imaju bilo kakav kontakt sa vaspitno-obrazovnim sistemom znaju da se ovaj pojam vezuje za decu sa razvojnim smetnjama. Razvojne smetnje se mogu ispoljiti na telesnom, mentalnom, govornom, socio-emocionalnom u čulnom planu. Sama reč inkluzija znači uključivanje, obuhvatanje, a pojam inkluzija se mora posmatrati šire. Inkluzija putem obrazovanja otvara put za društvenu inkluziju, koja je bez međuljudskih odnosa nezamisliva. Pojam inkluzija podrazumeva uključivanje dece sa razvojnim smetnjama u redovan predškolski i školski sistem i prihvatanje njihovih različitosti, tako da svi od toga imaju korist.
Inkluzija podrazumeva pružanje jednakih prava i mogućnosti svima, kao i maksimalnu fleksibilnost svima u zadovoljavanju specifičnih obrazovnih i širih društvenih potreba. Uključivanje dece sa razvojnim smetnjama u redovne predškolske ustanove i ostvarivanje inkluzivnog programa iziskuje visok stepen profesionalnosti, stručnosti, saradljivosti, odgovornosti i obrazovanosti svih aktera vezanih za predškolsku ustanovu, a posebno vaspitača koji su direktni nosioci vaspitno-obrazovnog rada. U slučaju ostvarivanja inkluzivnog programa zahtevi koji se postavljaju pred vaspitača su ogromni i zahtevaju visok stepen kompetencija.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ivanicaa7822 25. mart 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio goja91 24. april 2024.
Objavio seminar444 24. april 2024.
Objavio Dijana994 25. april 2024.
Objavio mitrovicm993 24. april 2024.
Objavio Dragica Stanisic 24. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.