Odlomak

Pojam inkluzije se sve više upotrebljava, ali zapravo malo ljudi zna njegovo potpuno značenje i vrednost. Svi koji imaju bilo kakav kontakt sa vaspitno-obrazovnim sistemom znaju da se ovaj pojam vezuje za decu sa razvojnim smetnjama. Razvojne smetnje se mogu ispoljiti na telesnom, mentalnom, govornom, socio-emocionalnom u čulnom planu. Sama reč inkluzija znači uključivanje, obuhvatanje, a pojam inkluzija se mora posmatrati šire. Inkluzija putem obrazovanja otvara put za društvenu inkluziju, koja je bez međuljudskih odnosa nezamisliva. Pojam inkluzija podrazumeva uključivanje dece sa razvojnim smetnjama u redovan predškolski i školski sistem i prihvatanje njihovih različitosti, tako da svi od toga imaju korist.

Inkluzija podrazumeva pružanje jednakih prava i mogućnosti svima, kao i maksimalnu fleksibilnost svima u zadovoljavanju specifičnih obrazovnih i širih društvenih potreba. Uključivanje dece sa razvojnim smetnjama u redovne predškolske ustanove i ostvarivanje inkluzivnog programa iziskuje visok stepen profesionalnosti, stručnosti, saradljivosti, odgovornosti i obrazovanosti svih aktera vezanih za predškolsku ustanovu, a posebno vaspitača koji su direktni nosioci vaspitno-obrazovnog rada. U slučaju ostvarivanja inkluzivnog programa zahtevi koji se postavljaju pred vaspitača su ogromni i zahtevaju visok stepen kompetencija.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Pedagogija

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari