Odlomak

 

Uvod

U veoma kratkom vremenskom periodu Internet je zauzeo jednu od najznačajnih mesta u oblasti čuvanja, pretraživanja i korišćenja različitih informacija. Razvoj tehnike i tehnologije uticali su i na promene u načinu rada predškolskih ustanova, u vaspitno-obrazovnim sadržajima i odnosu vaspitača i deteta. Sve kvalitetnija primena kompjuterske tehnologije u nastavidovodi do razvoja učenja na daljinu.

Vrste učenja na daljinu dele se na nekoliko grupa: dopisni kursevi, kursevi preko radio ili TV programa, Telekonferencije i videokonferencije, korišćenje računara, internet i WWW.

Pomoću svog jezika, simbolima i vizuelnim znacima, upravljanjem, računar predstavlja sponu između fizičkog iskustva koje dete stiče u interakciji sa okolinom i simboličkog značenja kao rezultata prerade već stečenog iskustva. Omogućuje učenje putem istraživanja i otkrivanja, razvija: sistematičnost, samostalnost, kreativnost, preciznost, strpljivost i utiče na obogaćivanje socijalne interakcije

Zbog mnogobrojnih prednosti korišćenja računara, poslednjih godinasve se veća pažnja poklanja edukaciji budućih vaspitača u pravcu uvođenja informacionih tehnologija u obrazovni sistem.
1. Internet u obrazovanju
Zahtevi modernog doba i razvoj informacione tehnologije zahtevaju promene u čitavom društvu, pa tako i u procesu nastave. Jedan od najvećih iskoraka u promeni klasičnog obrazovnog procesa je upravo elektronsko učenje na daljinu tj. korišćenje Interneta za sticanje znanja, kako osnovnog obrazovanja kod novih generacija naviknutih na interaktivnost koju pružaju kompjuteri i mobilni smart uređaji, tako i kod onih koji su prepoznali prednosti ovakvog sistema za dalje usavršavanje.

Korišćenjem Interneta kod učenika se postepeno razvijaju sposobnosti komunikacije, pronalaženje informacija, kritičkog mišljenja i doživotnog učenja. U procesu iskorišćavanja mogućnosti koje daje Internet učenih shvata da cilj učenja nije prvenstveno da sve zna, već da izgradi sposobnost učenja kako se uči i motivaciju da uči iz unutrašnjih potreba.

Upotreba informacione tehnologije može poboljšati učenje svih učenika, kako onih sa slabijim sposobnostima, tako onih sa nadprosečnim sposobnostima. Upotreba različitih medija u nastavi može informaciju učenicima da učini mnogo privlačnojom. Jedna od osnovnih karakteristika savremene nastave u kojoj se upotrebljava informaciona tehnologija jeste mogućnost aktivacije učenika i njihove samostalnosti u radu. Informaciona tehnologija omogućava učeniku da koristi veći broj izvora informacija i da samostalno istražuju i testiraju svoje hipoteze. Učenici više nisu objekti u nastavi, sada su misaono aktivni i učestvuju u svom obrazovanju.
Savremena informaciona tehnologija i njeno postepeno uvođenje u nastavni proces postiskuje tredicionalni način rada u kome su nastavnik i udžbenik jedini izvori informacija. Ovim se znatno menja uloga nastavnika u nastavnom procesu. Nastavnik postaje organizator, savetnik, evaluator. Promena uloge nastavnika zahteva od njega nova znanja i sposobnosti u oblasti korišćenja novih tehnologija, a sve u cilju podizanja kvaliteta nastave

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari