studenti
Mesto za uspešne studente

Kolokvijum radijsko novinarstvo

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

RADIO – mit i informacija, dijalog i demokratija
Sam pojam vodi poreklo od latinske reči radius, radiare (zrak, zračenje), dok u tehnici označava prenos signala na daljinu elektromagnetnim putem, emitovanje programa radio-talasima. Radio je tehnički sistem u kojem se zvučni signali prenose bežično, elektromagnetnim talasima, do svih udaljenih tačaka na kojima ima prijem, omogućavajući komunikaciju sa slušaocima. Reč radio označava i ustanovu koja priprema i emituje programske sadržaje, a istim imenom se naziva i uređaj koji služi za prijem radio signala

To je medij koji unapred računa na podeljenu pažnju. Kao i druge medije možemo ga definisati s obzirom na političku, društvenu, kulturnu, obrazovnu, sportsku ili ekonomsku aktivnost ili funkciju s obzirom na potrebe publike ili javnosti. Njegova tehnološka i institucionalna priroda čine najvažnije sastavne elemente.

Radio je medij komunikacije i zajedništva koji proizvodi i distribuira informativne i kulturne simboličke sadržaje. Kako Makluan ističe, on zavodi prividom prisnosti, iluzijom nevidljivog opštenja govornika i publike nudeći svojstvo „privatnog doživljaja“, intimnosti, “bubnja plemena”.

Bitna svojstva radija: to je medij GOVORA koji u svesti slušalaca stvara SLIKE

Radio je jeftiniji od svih medija, i za emitere i za recipijente!
On je medij oralne kulture i dijaloške, odnosno poliloške forme komuniciranja.
On je najbrži i sveprisutan medij (dopire svuda), sa isključivo auditativnim načinom kodifikacije stvarnosti, najrasprostranjeniji (sluša se na okeanima i planinskim vrhovima)
Nevidljiv i elastičan, a različit i kreativan u sadržajima. Čujemo ga jutrom, danju, tokom noći, u kući, u kolima, na poslu, u kafiću…
Fragmentarnost cilja na percepciju slušaoca jer je u prirodi slušanja diskontinuitet i selektivnost.
Stvara zajedništvo s grupom i zajednicom. Kroz jezik, muziku, način govora.
Sekundaran medij (sporedna aktivnost, računa na podeljenu pažnju)
Komercijalizacija u devedesetim dovela do metamorfoze sadržaja prema zabavi.
Sposobnost prilagođavanja društvenim, ekonomskim i medijskim uslovima. Nova tehnologija tu dobija ključnu ulogu.

Vizija: od pojedinačne do masovne komunikacije

Svjetski dan radija prvi put je obeležen 2011. godine, a nastao je na osnovu inicijative da se podigne svest o značaju radija kao medija. Datum je odabran kako bi se odala počast pokretanju United Nations Radio, internacionalog servisa Ujedinjenih nacija, koji je osnovan 1942. godine.
Povodom obeležavanja 13. februara, Svetskog dana radija, stranica World Radio Day, predstavila je statistike prema kojima postoji više od 51.000 radio stanica širom sveta. Takođe, u periodu 2006-2013. došlo je do porasta prihoda u sferi online radija sa 278 miliona na 827 miliona, što predstavlja godišnji rast od 28%.

 

Nastavi sa čitanjem..

Nabavkom greb greb kupona 1000, dopunite vaše kredite i preuzmite gomilu radova.

Ključne reči Ključne reči:

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.