Odlomak

Poseban doprinos razvoju i osamostaljenju pedagoške psihologije, dao je američki psiholog Torndajk. On je 1903. godine objavio prvi udžbenik pedagoške psihologije, te se smatra osnivačem ove discipline. Po njegovom mišljenju, dva su osnovna problema pedagoške psihologije: upoznavanje deteta i njegovog psihičkog života i nastojanje da se priroda deteta menja i razvija pod uticajem vaspitanja i obrazovanja.
Predmet pedagoške psihologije se proširuje i na procese razvoja i menjanja čovekove prirode putem učenja, kao i na proučavanje brojnih činilaca koji doprinose ovim promenama. Medju ovim problemima, mogu se navesti i sledeći: psihološke teorije i oblici učenja; učenje kao proces, napredovanje u toku učenja, pamćenje i zaboravljanje, činioci zaboravljanja i teorija zaborava; transfer učenja: njegova priroda i funkcije, oblici i teorije; činioci uspešnog učenja: fizički, kognitivni, emocionalni, motivacioni, socijalno-psihološki, organizacioni; individualne razlike i uticaj sklopa sposobnosti; daroviti učenici i učenici sa smetnjama u razvoju.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 30 stranica
  • Pedagoška psihologija -
  • Školska godina: -
  • Skripte, Pedagogija
  • Srbija,  Jagodina,  UNIVERZITET U KRAGUJEVCU - Pedagoški fakultet u Jagodini  

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari