Odlomak

Tema sadržaji moralnog vaspitanja djece mlađeg školskog uzrasta u slobodnom vremenu je veoma interesantna i zahvalna za razmatranje. Da bi se efikasno obrazložila, neophodno je istaknuti teorijska razmatranja ove teme.
Za moralno vaspitanje možemo reći da se vrši tokom čitavog života, ali temeljne crte moralnog lika buduće ličnosti javljaju se u djetinjstvu i mlađem školskom dobu. Formiranje moralne ličnosti je veoma složen proces u kojem učestvuju mnogobrojni i raznovrsni faktori,vanjski i unutrašnji; u njemu uz vaspitanika aktivno učestvuje i vaspitač, kao aktivan subjekat i veoma potreban saradnik u tom procesu. Čovjek se oblikuje pod uticajem prirodne i društvene sredine, ali i pod uticajem svog vlastitog djelovanja. On nije pasivan proizvod vanjskih uticaja, nego i akrivan stvaralac, koji u procesu djelovanja na prirodne i društvene odnose mijenja i samog sebe. Moralna ličnost se oblikuje u procesu djelatnosti, a najznačajniji oblici djelatnosti učenika kao vaspitanika su učenje, rad i raznovrsne slobodne aktivnosti izvan nastave.

Za vaspitanje učenika, posebno za njihovo moralno vaspitanje, veliki značaj imaju sadržaji. Na osnovu njih se ostvaruju moralni principi i zadaci, koji treba do dovedu do željenih ishoda. Pri tome treba imati na umu da je moralno vaspitanje usmjereno na formiranje cjelovite moralne ličnosti i da je svaki njegov dio međusobno povezan i da se sadržaji često prožimaju, što u njihovoj primjeni zahtijeva pažljivo planiranje i usklađivanje. Program moralnog vaspitanja treba da obuhvati sadržaje koje će zadovoljiti raznovrsne potrebe učenika i njihovu društvenu usmjerenost.

Slobodno vrijeme je relativno nova civilizacijska pojava koja je svojim kontinuitetom u razvoju, sadašnjim značenjem i funkcijama, obezbijedila sebi u budućnosti status jedne od bitnih pojava. Predstavlja važan faktor koji doprinosi cjelokupnom psihofizičkom razvoju ličnosti, ali i njenoj integraciji u društveno okruženje.

Ubrzani razvoj nauke, tehnike i tehnologije utiče na povećanje slobodnog vremena. Posebnu pažnju treba posvetiti organizovanju slobodnog vremena djece mlađeg školskog uzrasta koje treba da je u skladu sa njihovim uzrastom, potrebama i interesovanjima. Djeca treba svoje slobodno vrijeme da provode što je više moguće baveći se različitim kulturnim i drugim aktivnostima kao što su: čitanje, crtanje, sviranje, obilazak muzeja, izložbi, druženje sa vršnjacima, učestvovanje u vannastavnim aktivnostima i sl. Nedostatak obrazovanje, kao i loš životni standard, doprinose lošem i nepravilno iskorištenom slobodnom vremenu.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari