Odlomak

DEFINISITE MISIJU, VIZIJU I CILJEVE IZABRANOG PREDUZECA

Vizija predstavlja mentalnu sliku kojom se uverljivo i realistično artikuliše atraktivnija budućnost. Daje odgovor na pitanje Šta želimo?

Ključni elementi strateške vizije:

1. Markiranje težnje menadžera u poslovanju
2. Grafički prikaz strateškog puta u budućnosti
3. Naglašena energija zaposlenih u zajedničkom pravcu preduzeća
4. Model organizacionog identiteta (karakterističan ili specifičan za određenu organizaciju)
5. Izbegavati uopšteno izražavanje
6. Izazvati snažne emocije

Od misije se očekuje da odrazi bazičnu svrhu postojanja preduzeća i njegove prepoznatljive načine ostvarivanja svoje uloge u zadovoljavanju interesa glavnih steikholdera. Daje odgovor na pitanje Zašto postojimo?
Sedam razloga zašto je misija potrebna kompanijama:

1. da bi se osigurala svesnost o namerama unutar organizacije ;
2. da bi se obezbedila osnova za motivisanje upotrebe resursa;
3. da se izgradi osnova ili standard za podelu resursa organizaciji;
4. da se uspostavi harmonična klima u organizaciji;
5. da služi kao tačka fokusa onima koji određuju svrhu i smernice organizacije;
6. da se olakša prevođenje ciljeva u radnu strukturu u delegiranje zadataka unutar organizacije;
7. da se odrede namere organizacije i prevedu u ciljeve kako bi se mogli kontrolisati troškovi i vreme izvođenja tih ciljeva.

Ciljevi predstavljaju stanje odnosno tip ili nivo poslovnih performansi kojima će preduzeće težiti u ostvarivanju svoje misije. Uspostavljanje ciljeva pretvara viziju u konkretne ishode-performanse.

Misija menadžmenta: Menadžment postoji da bi sproveo svoju misiju i ostvario definisani cilj.Šest glavnih dužnosti:

  • Unapređivanje tehnologije organizacije
  • Održavanje neprekidne uloge preduzeća
  • Upravljačke dužnosti kroz delegiranje zadataka
  • Povećanje ekonomskog učinka
  • Zadovoljavanje intersea zaposlenih
  • Zadovoljavanje interesa zajednice

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari