Odlomak

1. Paradigma preduzeća

U menadžmentu: model ponašanja koji objašnjava kako preduzeće ostvaruje svoje ciljeve(konkurentsku prednost, vrednost za vlasnike i dr.)
Sustina paradigme preduzeća: uvesti inovaciju na način da efekat prevaziđe ulaganje(da transformacija resursa u proizvode/usluge vodi stvaranju vrednosti) respektujući faktore okruženja.
Elementi paradigme preduzeća:
1. Inovacija- suštinski element, cilj difuzija
2. Okruženje- selekciona sredina za inovaciju
3. Strategija-način na koje preduzeće stupa u interakciju sa okruženjem
Matematička “teorija epidemije” može predstavljati dobar konceptualni okvir istraživanja širenja inovacija. Ona se može predstaviti kao:
mt+1 – mt = β*(n – mt)*mt/n β > 0;
mt+1 – mt → broj novozaraženih
n – mt → nezaraženi
mt/n – učešće zaraženih

gde je mt broj pojedinaca u fiksiranoj populaciji od n članova inficiranih određenom bolešću u trenutku t. Veličina parametra beta zavisi od određenog broja faktora, kao što su: stepen infektivnosti bolesti, učestalost kontakata i sl. On predstavlja brzinu širenja epidemije.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari