Uvod

U savremeno doba muzika je svima dostupna i u svakom trenutku je možemo koristiti da bismo uticali na lično raspoloženje, aktivnosti i osećanja ili da stvaramo atmosferu koja će uticati na ponašanje i osećanja drugih ljudi. Muzika ima ogroman značaj za razvoj deteta. Razvijanjem muzičkih sposobnosti, kod njega se uvećava niz posebnih sposobnosti, od kojih će imati puno koristi kako u detinjstvu, tako i kasnije tokom života.
Sluh, vid, verbalno izražavanje, sposobnost čitanja, učenje stranih jezika, matematičke i kreativna sposobnost, socijalna prilagodljivost samo su neke od sposobnosti koje se muzikom razvijaju. Ona utiče na psihički i fizički razvoj, a ulazeći u svet muzike dete počinje aktivno da razvija estetsko rasuđivanje i odnos prema umetnosti uopšte. Platon nije bez razloga govorio da je muzika „ključ veštine učenja.“
Već u prvoj godini života dete oseća muziku. Ona ga emocionalno obogaćuje i čini plemenitim. Muzika decu okuplja i povezuje. U najranijem životnom periodu dete se upoznaje i sa igrom, kao jednom od svojih prvih i najprirodnijih delatnosti. Igra zauzima posebno mesto u vaspitnim sistemima jer je bliska biološkoj i socijalnoj prirodi, dečjoj potrebi za opštenjem sa odraslima.
Uvođenjem muzičkih sadržaja u dečju igru nastaju muzičke igre. One spontano razvijaju muzičke potencijale, doprinose razvoju ličnosti i intelekta, obogaćuju psihički život. Kroz muzičke igre razvija se sposobnost dece da zapažaju, doživljavaju i cene lepo u muzici.
Zbog izuzetnog značaja za muzičko vaspitanje predškolske dece, muzičke igre izabrane su kao centralna tema ovog rada. U daljem tekstu ćemo se detaljnije upoznati sa razvojem muzičkih sposobnosti kod dece, uticajem muzike na razvoj deteta i pojmom igre. Sa teorijskog stanovišta posebno se razmatraju vrste muzičkih igara i njihova podela. U drugom delu rada daje se prikaz primenjenih teorijska saznanja u okviru istraživanja i izvode praktični zaključci.

Prijavi se