Odlomak

UVOD

Brze promene u uslovima poslovanja karakterišu svetsko tržište. Kompanije moraju da nauče kako da opstanu, zadrže, ali i poboljšaju svoj poslovni položaj u takvim uslovima. Faktori koji utiču na sve veću kompleksnost poslovanja su pre svega globalizacija, ali i razvoj savremenih komunikacionih i informacionih tehnologija. Zahvaljujući ovim faktorima tržište na kojem današnje kompanije posluju postaje globalno. U takvim uslovima konkurencija izmedju preduzeća se zaoštrava i preduzeća moraju da uz sveobuhvatan pristup tržištu, iskoriste potencijalne pretnje kao šansu za svoj opstanak i razvoj. Ona to postižu kroz traženje partnera sa kojima bi se udružile i na taj način omogućile svoj opstanak i dalji napredak. Preduzeće svoju konkurentnost zadržavaju kroz različite vidove udruživanja kako na lokalnom tako i na globalnom nivou.
Preduzeće na sve više globalizovanom tržištu mora da uoči sve svoje potencijalne partnere, ali i konkurente bez obzira na nivo povezanosti njihovih oblasti poslovanja, jer na globalnom tržištu sva preduzeća konkurišu jedna drugima. Opšte usmeravanje kompanija svih vrsta u pravcu intemacionalnog i medjunarodnog tržišta rezultiralo je nastankom većeg broja tržišta proizvoda koja su po svom dometu više globalna i regionalna nego domaća. Tržišta koja su nekad bila ograničena nacionalnim granicama sada dobijaju medjunarodne dimenzije.
Zadatak domaćih preduzeća je postao složeniji i zahteva dobru pripremu, izbor adekvatne strategije i fleksibilnost u poslovanju, elastičnost organizacione strukture, promišljen tržišni nastup, kompetentan rukovodeći kadar i razvijen marketing program koji će ispratiti aktivnosti i poslovanje preduzeća na globalnom tržištu.
Dugoročni poslovi ekonomske kooperacije sa inostranim partnerima, treba da predstavljaju strateški razvojni cilj kako pojedinačnih preduzeća tako i privrede u celini. U novim uslovima poslovanja, u uslovima koje karakteriše jaka konkurencija i surova borba za opstanak, preduzeća treba da pronadju načine kombinovanja sa drugim preduzećima kako bi obezbedila obostrane koristi u nastupu na novim tržištima.
Razvojno ponašanje preduzeća sve više se oslanja na veći broj partnera i specijalne oblike saradnje u cilju povećanja vitalnosti preduzeća i otpomosti na udare sa tržišta. Stvaranje evropskog ekonomskog prostora je značajno, i kada to tržište zaista postane jedinstveno, svi oni koji na njemu posluju biće suočeni sa mnogo intenzivnijom konkurencijom nego do tada, pa će mnoga preduzeća morati pronaći način da opstanu u takvim uslovima kroz strateški pristup tržiŠtu i sa drugim preduzećima razne oblike saradnje.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari