Monopol
Objavio Avdas 11. februar 2025.
Diplomski/master radovi, Skripte, Ekonomija
Objavio kamenica1992 13. avgust 2014. Prijavi dokument
UVOD
Brze promene u uslovima poslovanja karakterišu svetsko tržište. Kompanije moraju da nauče kako da opstanu, zadrže, ali i poboljšaju svoj poslovni položaj u takvim uslovima. Faktori koji utiču na sve veću kompleksnost poslovanja su pre svega globalizacija, ali i razvoj savremenih komunikacionih i informacionih tehnologija. Zahvaljujući ovim faktorima tržište na kojem današnje kompanije posluju postaje globalno. U takvim uslovima konkurencija izmedju preduzeća se zaoštrava i preduzeća moraju da uz sveobuhvatan pristup tržištu, iskoriste potencijalne pretnje kao šansu za svoj opstanak i razvoj. Ona to postižu kroz traženje partnera sa kojima bi se udružile i na taj način omogućile svoj opstanak i dalji napredak. Preduzeće svoju konkurentnost zadržavaju kroz različite vidove udruživanja kako na lokalnom tako i na globalnom nivou.
Preduzeće na sve više globalizovanom tržištu mora da uoči sve svoje potencijalne partnere, ali i konkurente bez obzira na nivo povezanosti njihovih oblasti poslovanja, jer na globalnom tržištu sva preduzeća konkurišu jedna drugima. Opšte usmeravanje kompanija svih vrsta u pravcu intemacionalnog i medjunarodnog tržišta rezultiralo je nastankom većeg broja tržišta proizvoda koja su po svom dometu više globalna i regionalna nego domaća. Tržišta koja su nekad bila ograničena nacionalnim granicama sada dobijaju medjunarodne dimenzije.
Zadatak domaćih preduzeća je postao složeniji i zahteva dobru pripremu, izbor adekvatne strategije i fleksibilnost u poslovanju, elastičnost organizacione strukture, promišljen tržišni nastup, kompetentan rukovodeći kadar i razvijen marketing program koji će ispratiti aktivnosti i poslovanje preduzeća na globalnom tržištu.
Dugoročni poslovi ekonomske kooperacije sa inostranim partnerima, treba da predstavljaju strateški razvojni cilj kako pojedinačnih preduzeća tako i privrede u celini. U novim uslovima poslovanja, u uslovima koje karakteriše jaka konkurencija i surova borba za opstanak, preduzeća treba da pronadju načine kombinovanja sa drugim preduzećima kako bi obezbedila obostrane koristi u nastupu na novim tržištima.
Razvojno ponašanje preduzeća sve više se oslanja na veći broj partnera i specijalne oblike saradnje u cilju povećanja vitalnosti preduzeća i otpomosti na udare sa tržišta. Stvaranje evropskog ekonomskog prostora je značajno, i kada to tržište zaista postane jedinstveno, svi oni koji na njemu posluju biće suočeni sa mnogo intenzivnijom konkurencijom nego do tada, pa će mnoga preduzeća morati pronaći način da opstanu u takvim uslovima kroz strateški pristup tržiŠtu i sa drugim preduzećima razne oblike saradnje.
Objavio Avdas 11. februar 2025.
Objavio lelanna 11. februar 2025.
Objavio vesna2412 04. februar 2025.
Objavio MilicaD12 12. februar 2025.
Objavio boob1703 12. februar 2025.
Objavio boob1703 12. februar 2025.
Komentari
You must be logged in to post a comment.