Odlomak

U prošloj dekadi jedan od osnovnih Web slogana bio je: “Ukoliko ne postojiš na Internetu, ti ne postojiš”. Slogan današnjice bi mogao glasiti: “Ukoliko nisi prepoznatljiv na Internetu, ti ne postojiš”.

Razvoj poslovne upotrebe Interneta rasplamsava se širom planete, granice tehnoloških ograničenja se uveliko pomeraju svakog dana. Ogroman broj inovacija nastaje i nalazi primenu u širokom spektru elektronskog poslovanja. Nove grane i oblici poslovanja permanentno se pojavljuju, ostavljajući malo vremena za reagovanje konkurencije, čineći profitabilne kompanije one koje uspevaju da, na ovom izrazito dinamičnom polju, anticipiraju kretanja potrošačkih potreba uporedo sa tehnološkim inovacijama na polju softvera i podržavajućih hardverskih sistema. Uporedo se iskorišćavaju mogućnosti hardvera, koji omogućava drastične brzine obrade ogromne količine podataka, njihovu transakciju satelitskim putem, omogućavajući upravljanje poslovnim sistemima globalnih korporacija širom planete.

Sama mreža po svojoj strukturi postaje ogromno tržište, koje može biti segmentirano po različitim vidovima i formama održavanja biznisa. Svi klasični kupoprodajni odnosi i formati maloprodaje uzeli su svoj oblik i na mreži, uključujući stalno nastajuće nove forme i oblike poslovanja, uzimajući u obzir fleksibilnost i dinamiku razvoja Internet tržišta.

Značajne promene su se desile u koncipiranju marketing miksa koji opredeljuje, izražava i implementira marketing strategiju elektronske trgovine. Lokacija više ne igra opredeljujući konkurentski uticaj. Lokacija na Internetu se čak više ne vezuje za fizicko lociranje već njegovo pozicioniranje na svetskim pretraživačima.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari