Odlomak

METODIKA
1.Sta se podrazumeva pod organizacijom zivota u pred ustanovi?
Pod organizacijom se podrazumeva: plansko rasporedjivanje prostora, materijala I vremena; izbor I struktuiranje vaspitno- obrazovnih procesa I sadrzaja, odnosno aktivnosti putem kojih se utice na razvoj I ucenje dece; objedinjavanje I uskladjeno funkcionisanje svih elemenata sistema kojim se odredjuje ostvarivanje vaspitno- obrazovnih ciljeva I zadataka vaspitaca u pred ustanovi. Problematika koju obuhvata pojam organizacije je veoma siroka, medjutim, postoji opasnost da se njen znacaj prenaglasi , ukoliko se zaboravi na svrhu I ciljeve kojima treba da posluzi.

 

 

 
2.Objasnite nacelo celovitosti I integriteta.
Jednostavna organizacija svih aspekata totaliteta decije licnosti (fizicke razvoj, socio emocionalni I duhovni razvoj, kognitivni razvoj, razvoj komunikacije I stvaralastva). Harmonicnom razvoju deteta doprinosi svaka vaspitno- obrazovna situacija, sadrzaj, oblast, rezim dana. Navedeni zahtev istovremeno znaci da sadrzaji koji deca upoznaju kroz aktivnosti koje se
organizuju sa njima, ne smeju nikada postati cilj sami sebi, niti se ciljevi vaspitno – obrazovnog rada smeju ograniciti samo na to da dete stekne neki pojam ili usvojili odredjenu vestinu I naviku.

 

 

 
3.Objasnite nacelo otijentacije ka opstim ciljevima.
U vaspitno-obrazovnom radu sa predskolskom decom ne treba teziti kratkorocnim ciljevima I rezultatima, proveravati posle svake aktivnosti sta cu deca naucila I ocekuju vidljive ciljeve vaspitno-obrazovnog postupka odmah posle njegove primene. Vspitanje treba posmatrati kao dugorocni process koji doprinosi emocionalnoj stabilnosti, samostalnosti, formiranju pozitivne slike o sebi I svojoj okolini, radoznalosti, inicijativnosti, formiranju kreativnih crta licnosti. Ciljevi koji prate dugorocnu razvojnu perspektivu dece su: emocionalna stabilnost, samostalnost, pozitivna slika o sebi, radoznalost, inicijativa, kreativne crte licnosi.

 

 

 

 
4. Objasnite nacelo zivotnosti I aktivnosti.
Pred period je doba najvecih razvojnih postignuca, kada deca nauce srazmerno vise nego u drugim periodima zivota. Polazi od sticanja konkretnih iskustava, do koga se dolazi delovanjem na stvarnom materijalu, uz upotrebu sto vise cula a nastavlja ga sticanjem iskustava na apstraktnijem, simbolicnom materijalu. Karak ucenja pred deteta je da svoja znanja u
najvecoj meri stice uzaludno, kao sporedan proizvod spontanog ucenja u igri ili nekoj prakticnoj aktivnosti. TReba obezbediti stalnu angazovanost, inicijativu, zainteresovanost, stalnu motivaciju, sticanje konkretnih iskustava, upotrebu nesto veceg broja cula, ucenje zapocinju na intuitivnom nivou

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

  • 22 stranica
  • Školska godina:
  • Skripte, Pedagogija
  • ,  Aleksinac,    visoka skola za vaspitace strukovnih studija aleksinac

Više u Pedagogija

Više u Skripte

Komentari