Odlomak

UVOD
Normativi prostora i opreme u predškolskim ustanovama kao tema za seminarski rad me je privukla jer smatram da je neophodno da objekti u kojima deca treba da borave više sati u toku jednog dana moraju biti dobro opremljeni. Neophodni su zdravstveno-higijenski uslovi, kao i uslovi da deca budu u toplom, da im se obezbedi zdrava ishrana i prijatna atmosfera u kojoj će se osećati sigurno i zaštićeno u odsustvu roditelja.

 

 

 

 

Položaj problema u naučnom sistemu

Potreba za otvaranje predškolskih ustanova kod nas javila se početkom XIX veka zbog pojave potrebe da i žene kao i muškarci stupaju u stalni radni odnos. Tu se javio problem o zbrinjavanju dece dok su roditelji na poslu. Rešenje je ponuđeno otvaranjem vrtića u sklopu osnovnih škola. Ta ideja, u početku nije bila prihvaćena od strane svih roditelja,jer je bilo nezamislivo ostaviti decu kod nepoznate osobe; a mora se dodati da u to doba vrtić nije bio pristupačan svoj deci već samo deci dobro stojećih porodica.

Tokom godina vrtić se od „ČUVALIŠTA ZA MALU DECU“ preobrazio u ustanovu gde je deci pored nege obezbeđena mogućnost upoznavanja okoline i sveta. Danas je predškolska ustanova na tom nivou da deci obezbeđuje aktivnosti na području početnih matematičkih pojmova, umetnosti (likovnih i muzičkih aktivnosti), kulture i vaspitanja, socijalizacije, …
Ostvarenom saradnjom između predškolske ustanove i roditelja postigao se uspeh i u opremanju vrtića sa nameštajem, elektronskom opremom kao i sa materijalima i igračkama koji su neophodni za aktivnosti sa decom.
Danas postoje predškolske ustanove sa više načina rada koje se prilagođavaju potrebama roditelja.

 

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari