Odlomak

“Marketing počinje sa istraživanjem.
Bez istraživanja preduzeće bi ušlo na tržište poput slepca”
Filip Kotler

 

Finansijski uspeh često zavisi od marketinških sposobnosti. Finansije, proizvodnja, računovodstvo i druge poslovne funkcije nemaju smisla ukoliko tražnja za proizvodima i uslugama nije dovoljna za ostvarivanje profita u kompaniji. U tome mora da postoji jasna hijerarhija. Organizacije svih vrsta – od proizvođača robe široke potrošnje, do onih koje se bave zdravstvenim osiguranjem, od neprofitnih organizacija do proizvođača proizvodnih dobara – svoja dostignuća u marketingu ističu u štampanim materijalima i na web sajtovima.
Marketing je, međutim, intrigantna oblast i bio je Ahilova peta mnogim ranije uspešnim kompanijama. Velike, poznate kompanije kao Sears, Levis, General Motors, Kodak i Xerox, suočene sa novim moćnim kupcima i novim konkurentima, bile su prinuđene da promene svoje modele poslovanja. Čak i vodeći na tržištu, kao što su Microsoft, Wal-Mart, Intel i Nike, priznaju da ne smeju da se opuste. Jack Welc, General Electricov briljantni CEO, stalno je slao upozorenja kompaniji: „Menjati se ili umreti”.

Stalni problem za preduzeće je koji nivo komuniciranja sa okruženjem je potreban i u kom obliku, da bi to bilo u skladu sa ostalim elementima marketing miksa. Potrebe preduzeća ne može zadovoljiti samo jedan oblik, vec je po pravilu potrebna kombinacija ili miks pojedinih oblika komuniciranja koji će činiti skladnu celinu. Obim i način komuniciranja treba da se prilagode potrebama za informacijama koje zahtevaju pojedini korisnici.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari