Odlomak

POSLOVNA KOMUNIKACIJA

U poslovnoj komunikaciji su važni:

  • uspešno vođenje sastanka
  • dobro pregovaranje
  • liderstvo

Poslovni sastanak – faze

  • priprema za razgovor,
  • otpočinjanje razgovora,
  • informisanje,
  • argumentisanje,
  • neutralisanje prigovora i
  • donošenje odluke – završetak razgovora.

POSLOVNI BONTON

  • Poetičan i doslovan prevod sa francuskog jezika reči bonton jeste «dobar ton».
  • Bonton može da se definiše kao skup pravila za ponašanje u društvu.
  • Uglavnom znači i učtivo, pristojno, uljudno vladanje.
  • Često se koriste i sledeći termini: protokol i etikecija, kulturaopštenja.
  • Često se pridržavamo određenih konvencija i pravila, standarda ponašanja o kojima ne razmišljamo. Takva ponašanja su prešlau domen nesvesnog, intuitivnog, rutinskog.

U bilo kojoj profesionalnoj delatnosti se očekuje da Vas sačeka i pozdravi nasmejana i ljubazna osoba, pruži potrebne informacije ili usluge. Ovakvo ponašanje, koje odlikuje ljubaznost i profesionalnost, ide uz poštovanje ličnosti i distance.

Poštovanje distance nema značaj pežorativnog, uvredljivog i otuđenog ponašanja. To znači uspostavljanje jasnih granica u odnosu bez intimizacije.

Uspostavljanje granica znači poštovanje ličnosti, uz pažljivo sagledavanje informacija koje o sebi i svojim potrebama daje druga osoba u komunikaciji.

Informacije koje dajemo o sebi, poslu koji obavljamo, uglavnom plasiramo putem neverbalnog kanala komunikacije. Na sličan način dobijamo podatke o sagovorniku.

Ponašanje se uči od ranog detinjstva posmatranjem, uočavanjem i imitiranjem (uglavnom imitiramo osobe kojima se divimo). Tokom života se stvara lični stil ponašanja, koji se tokom Profesionalanog sazrevanja uobličava kroz edukativne aktivnosti i odnos sa poslovnim okruženjem.

Za stvaranje profesionalanog stila ponašanja od presudne važnosti su odnosi sa saradnicima i primena komunikacionih veština.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari