Odlomak

Procena vrednosti nekog preduzeća je kompleksan i često nimalo jednostavan zadatak. Da bismo napravili dobru procenu neophodno je znati razlog procene. Ne radi se procena vrednosti preduzeća samo u slučaju prodaje, kako se uglavnom misli. Zatim je potrebno prikupiti što relevantnije podatke i informacije o preduzeću, što često zavisi od dobre volje menadžmenta. Od ova dva pomenuta uslova (razlog, informacije) zavisi izbor metode za procenu, jer nije svaka metoda primenjiva za svaku kompaniju, niti za bilo koju svrhu procene. Svaka procena obuhvata detaljnu i strategijsku i finansijsku analizu preduzeća.
Bolja procena se može napraviti za preduzeća koja posluju na razvijenim tržištima, a razlog je raspoloživost i dostupnost podataka. Redovni godišnji finansijski izveštaji preduzeća imaju veliki informacijski potencijal i značaj. Analiza finansijskih izveštaja je jedan od segmenata poslovne analize koju sprovodimo radi upoznavanja sa ekonomskom i finansijskom snagom preduzeća i perspektivama njegovog razvoja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Više u Telekomunikacije

Komentari