Hibridna i električna vozila
Objavio bojann998 16. april 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Saobraćaj
Objavio almiraga 13. decembar 2012. Prijavi dokument
ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA
Saobraćajno – geografski položaj
Omer je grad u Srbiji, sedište Kolubarskog upravnog okruga. Nalazi se u Zapadnoj Srbiji, u Kolubarskom okrugu, na nepunih 100 kilometara jugozapadno od Beograda. Gradsko jezgro smešteno je u kotlini kroz koju protiče reka Kolubara. Omer spada među veća i razvijenija naselja u Srbiji. Nalazi se na 44° 16′ 27″ sjeverne geografske širine i 19° 53′ 28″ istočne geografske dužine. Klima u gradu je umjereno kontinentalna. Temperature tokom zime se kreću između -7°C i 2°C. Područje grada obuhvata 22,56 km², gustina stanovništva je 2837 st/km².
Teritorija grada je nepravilnog romboidnog oblika. Ovaj prostor u pravcu zapad-istok preseca dolina reke Kolubare. Severno od ove doline teritorija je brežuljkasta i zatalasana, dok je na jugu reljef značajnije izdignut čineći terasaste forme severne podgorine lanca Podrinjsko-valjevskih planina sve do samog grebena i vrhova Maljena, Bukova, Povlena, Jablanika i Medvednika koji se izdižu do preko 1.200 metara nadmorske visine. U XX veku, naročito u drugoj polovini, uočljivo je naglo širenje gradskog područja Omera na račun smanjivanja naseljenosti sela, pre svega sela u brdskoj i planinskoj zoni. Rast ukupnog broja stanovnika koji je sredinom XX veka bio izrazit, zaustavljen je krajem XX veka.
Starosna struktura stanovništva i polna struktura stanovništva je značajno nepovoljnija danas u odnosu na vreme od pre dve i tri decenije. Izrazit je proces starenja domaćinstava u seoskom području ali se to sve više odnosi i na gradsko područje, tako da je na poslednjem popisu uočen negativan ukupni prirodni priraštaj.
Kriterijumi zonskog sistema
Zonski sistem podrazumjeva da se određeno područje podjeli na manje prostorne cjeline, tzv. saobraćajne zone, da bi se proučio odnos između prostornog razmještaja aktivnosti i saobraćaja. Mora biti fleksibilan sistem prostornih jedinica koji se može veoma lako modifikovati u razne hijerarhijske nivoe počev od grada u cjelini, preko mjesnih zajednica i niže. Podjela grada na zone se vrši uz poštovanje sledećih kriterijuma:
Gradsko područje Omera je podjeljeno na 5 saobraćajnih zona. Ove gradske saobraćajne zone su formirane uz poštovanje homogenosti u odnosu na sadržaj zone i uslovno poštovanje vještačkih granica, prvenstveno misleći na postojeći magistralni put M-32 i postojeći regionalni put kao i ostale puteve unutar grada. Prijedlog zonskog sistema je dat na karti (prilog br.1). Pored granica zona, na karti su prikazani i centroidi zona sa konektorima. Centroid je imaginarna tačka koja u prostornom smislu reprezentuje saobraćajnu zonu. U potupku planiranja predstavlja mjesto gdje se generišu ili privlače sva kretanja zone. Konektori povezuju centroide sa mrežom saobraćajnica datog područja.
U tabeli 1. dati su podaci o broju stanovnika, zaposlenih radnih mjesta po zonama u Omeru. Ukupan broj stanovnika u svim zonama je 63 999, broj zaposlenih je 40115, a ukupan broj radnih mesta je 12960. Treba naglasiti da je specifičnost ovog grada u tome što su zone 1 i 2 isključivo stambenog karaktera. Rad i industrija su raspoređeni u zonama 3, 4 i 5. Treba napomenuti da su zone 3 i 4 mješovitog karaktera, jer su prisutni i rad i stanovanje. U zoni 5 je zastupljena teška industrija dok je u zoni 4 zastupljena laka industrija.
Na ovaj način je definisan zonski sistem grada Omera, sa svim funkcijama koje se obavljaju po određenim zonama.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio bojann998 16. april 2024.
Objavio Emina.dragolj 15. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.