Odlomak

UVOD

U vremenu informatičke revolucije i brzih promena u privredi i društvu, ni jedno preduzeće ne može da opstane ni da prosperira bez, po mnogima, najvažnijeg resursa a to je kvalitetna informacija. Tržište je neizvesno, dinamično, kompleksno i ne može se kontrolisat, tako da rizik u poslovanju uvek postoji i ne može se eliminisati. Međutim, rizik se može smanjiti i to tačnim, relevantnim i blagovremeno dostavljenim informacijama koje rukovodiocima marketinga olakšavaju donošenje odluka tj. upravljanje marketingom.
U ovom radu se govori o upravljanju marketingom i organizovanom sistemu marketinških informacija koji je nastao iz potrebe da donosioci odluka steknu duboko razumevanje problema sa kojima se suočavaju i da na taj način vode preduzeće obezbeđujući skladan rast i razvoj.
Marketing je integrativna poslovna funkcija u preduzeću, most ili spona koja spaja preduzeće sa okruženjem i omogućava da se proces razmene obavi. Funkcija koja usmerava ostale poslovne funkcije u preduzeću dajući im smernice za akciju, tako da se organizovanom sistemu marketinških informacija i upravljanju marketingom mora dati zaslužena uloga i posvetiti pažnja u svakom preduzeću.
Prvi deo ovog rada govori o upravljanju marketingom gde se detaljnije upoznajemo sa ulogom marketinga u savremenoj privredi, procesom upravljanja marketingom i razlozima zbog kojih se to upravljanje može okarakterisati kao kompleksno.
Zatim se, u drugom delu rada, govori o marketinškom informacionom sistemu, njegovim osnovama, koncipiranju sa detaljnim opisom njegovih komponenti, njegovom funkcionisanju i njegovom odnosu sa korisnicima.
Zadatak ovog rada je da ukaže na neophodnost postojanja kvalitetnog sistema marketinških informacija čija je osnovna svrha doprinošenje kvalitetnom odlučivanju u marketingu, bez koga se ne može zamisliti uspešno poslovanje, naročito u današnjim uslovima brzih i kompleksnih promena u marketinškom okruženju,

1. UPRAVLJANJE MARKETINGOM

1.1. MARKETING U SAVREMENOJ PRIVREDI

Marketing je način povezivanja preduzeća sa njegovom okolinom u kojoj se obavlja proces razmene. Putem procesa razmene pojedinci i organizacije dolaze do onoga što im je potrebno i što žele. Može se reći da je marketing razmena koja se obavlja između onih koji čine ponudu (prodavaca) i onih koji čine tražnju ( kupca). Dakle, marketing aktivnosti obavljaju pojedinci i organizacije sa svrhom da se omogući i olakša razmena.
Američko udruženje za marketing daje sledeću deiniciju marketinga¬¬:
Marketing je proces planiranja i sprovođenja koncepcija, cena, promocije i distribucije ideja, roba i usluga, da se kreira razmena koja zadovoljava potrebe pojedinaca i organizacija.
Da bi se omogućila razmena, marketing aktivnostima se mora upravljati, što je svakako u nadležnosti rukovodstva marketinga. Marketing aktivnosti su usmerene ka postojećim ili potencijalnim kupcima preduzeća, tj. na identifikovanje i zadovoljenje potreba postojećih i potencijalnih potrošača uz ostvarenje dobiti preduzeća. Potrebne su brojne aktivnosti pre otpočinjanja procesa proizvodnje i posle njegovog okončanja da bi preduzeće bilo uspešno na tržištu. Jedan od ciljeva marketinga je da doprinosi pravilnoj usmerenosti proizvodnje da bi se uočene potrebe građana kao potrošača, privrede i društva adekvatno zadovoljile. Obzirom na činjenicu da potrebe nisu statička već dinamička kategorija, uloga marketinga i marketinških aktivnosti je da se proizvodnja usmerava na zadovoljavanje novih potreba potrošača.
Zadatak preduzeća je da otkloni sve prepreke uspešnoj razmeni. Proizvodi i usluge, osim toga što se moraju prilagoditi potrebama i zahteviam ciljnog tržišta, moraju biti raspoloživi u vreme i na mestu gde ih žele potrošači. Cene takođe moraju biti na odgovarajućem, prihvatljivom nivou kako za potrošeče koji odlučuju o kupovini tako i za preduzeće koje mora ostvariti određenu dobit. Dakle, ponuda preduzeća se mora prilagoditi potrošačima uz pomoć marketing aktivnosti da bi došlo do razmene i obostrane koristi.
Osnovna pretpostavka racionalnog upravljanja marketingom je identifikovanje tražnje kao načina ispoljavanja poreba ciljnog tržišta i stvaranjem adekvatnog marketing miksa da se identifikovane potrebe zadovolje uz ostvarenje ciljeva poslovanja

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari