Proizvodnja biljaka u zaštićenom prostoru
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Diplomski/master radovi, Skripte, Marketing/PR
Objavio studenti.rs 22. januar 2016. Prijavi dokument
UVOD
U vremenu informatičke revolucije i brzih promena u privredi i društvu, ni jedno preduzeće ne može da opstane ni da prosperira bez, po mnogima, najvažnijeg resursa a to je kvalitetna informacija. Tržište je neizvesno, dinamično, kompleksno i ne može se kontrolisat, tako da rizik u poslovanju uvek postoji i ne može se eliminisati. Međutim, rizik se može smanjiti i to tačnim, relevantnim i blagovremeno dostavljenim informacijama koje rukovodiocima marketinga olakšavaju donošenje odluka tj. upravljanje marketingom.
U ovom radu se govori o upravljanju marketingom i organizovanom sistemu marketinških informacija koji je nastao iz potrebe da donosioci odluka steknu duboko razumevanje problema sa kojima se suočavaju i da na taj način vode preduzeće obezbeđujući skladan rast i razvoj.
Marketing je integrativna poslovna funkcija u preduzeću, most ili spona koja spaja preduzeće sa okruženjem i omogućava da se proces razmene obavi. Funkcija koja usmerava ostale poslovne funkcije u preduzeću dajući im smernice za akciju, tako da se organizovanom sistemu marketinških informacija i upravljanju marketingom mora dati zaslužena uloga i posvetiti pažnja u svakom preduzeću.
Prvi deo ovog rada govori o upravljanju marketingom gde se detaljnije upoznajemo sa ulogom marketinga u savremenoj privredi, procesom upravljanja marketingom i razlozima zbog kojih se to upravljanje može okarakterisati kao kompleksno.
Zatim se, u drugom delu rada, govori o marketinškom informacionom sistemu, njegovim osnovama, koncipiranju sa detaljnim opisom njegovih komponenti, njegovom funkcionisanju i njegovom odnosu sa korisnicima.
Zadatak ovog rada je da ukaže na neophodnost postojanja kvalitetnog sistema marketinških informacija čija je osnovna svrha doprinošenje kvalitetnom odlučivanju u marketingu, bez koga se ne može zamisliti uspešno poslovanje, naročito u današnjim uslovima brzih i kompleksnih promena u marketinškom okruženju,
1. UPRAVLJANJE MARKETINGOM
1.1. MARKETING U SAVREMENOJ PRIVREDI
Marketing je način povezivanja preduzeća sa njegovom okolinom u kojoj se obavlja proces razmene. Putem procesa razmene pojedinci i organizacije dolaze do onoga što im je potrebno i što žele. Može se reći da je marketing razmena koja se obavlja između onih koji čine ponudu (prodavaca) i onih koji čine tražnju ( kupca). Dakle, marketing aktivnosti obavljaju pojedinci i organizacije sa svrhom da se omogući i olakša razmena.
Američko udruženje za marketing daje sledeću deiniciju marketinga¬¬:
Marketing je proces planiranja i sprovođenja koncepcija, cena, promocije i distribucije ideja, roba i usluga, da se kreira razmena koja zadovoljava potrebe pojedinaca i organizacija.
Da bi se omogućila razmena, marketing aktivnostima se mora upravljati, što je svakako u nadležnosti rukovodstva marketinga. Marketing aktivnosti su usmerene ka postojećim ili potencijalnim kupcima preduzeća, tj. na identifikovanje i zadovoljenje potreba postojećih i potencijalnih potrošača uz ostvarenje dobiti preduzeća. Potrebne su brojne aktivnosti pre otpočinjanja procesa proizvodnje i posle njegovog okončanja da bi preduzeće bilo uspešno na tržištu. Jedan od ciljeva marketinga je da doprinosi pravilnoj usmerenosti proizvodnje da bi se uočene potrebe građana kao potrošača, privrede i društva adekvatno zadovoljile. Obzirom na činjenicu da potrebe nisu statička već dinamička kategorija, uloga marketinga i marketinških aktivnosti je da se proizvodnja usmerava na zadovoljavanje novih potreba potrošača.
Zadatak preduzeća je da otkloni sve prepreke uspešnoj razmeni. Proizvodi i usluge, osim toga što se moraju prilagoditi potrebama i zahteviam ciljnog tržišta, moraju biti raspoloživi u vreme i na mestu gde ih žele potrošači. Cene takođe moraju biti na odgovarajućem, prihvatljivom nivou kako za potrošeče koji odlučuju o kupovini tako i za preduzeće koje mora ostvariti određenu dobit. Dakle, ponuda preduzeća se mora prilagoditi potrošačima uz pomoć marketing aktivnosti da bi došlo do razmene i obostrane koristi.
Osnovna pretpostavka racionalnog upravljanja marketingom je identifikovanje tražnje kao načina ispoljavanja poreba ciljnog tržišta i stvaranjem adekvatnog marketing miksa da se identifikovane potrebe zadovolje uz ostvarenje ciljeva poslovanja
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.