Odlomak

UVOD
Snažne promene u tehnici i tehnologiji zaživele su u mnogim oblastima društva. Savremeno društvo ( društvo XXI veka ) karakterišu dinamične promene, intenzivan razvoj proizvodnih, informacionih i telekomunikacionih tehnologija, čime se stvaraju preduslovi za kvalitetne promene u svim sferama društva, a posebno u obrazovanju. Nove tehnologije sastavni su deo mnogih ljudskih delatnosti pa imaju primenu i u vaspitanju i obrazovanju (sistemi za automatsku obradu podataka, multimedijalni sistemi, učenje na daljinu, virtuelne škole i druge tehnologije koje dovode do povećanja aktivnosti učenika). Učenje je permanentan proces koji čoveka prati ceo život, a primena savremenih pomagala u obrazovanju dece i odraslih veoma je važna aktivnost kojoj bi trebala biti posvećena poseba pažnja na nivou društva u celini.
Obrazovanje je temelj svakog društva. Obrazujemo učenike dvadesetprvog veka. Savremeno društvo, u kome se nove tehnologije razvijaju svakodnevno, zahteva novi obrazovni sistem sa savremenim nastavnim sredstvima informatičke tehnologije, omogućavaju da se učenicima nastavni sadržaji približe na način koji će omogućiti bolje usvajanje znanja. Netradicionalne obrazovne tehnologije poboljšavaju motivaciju, učenje i interesovanje dece za školu, formiraju kreativno okruženje saradnje i konkurencije, aktuelizuju identitet deteta, daju im osećaj kreativne slobode , i što je najvažnije – donose radost.
Svako od nas je dete do poslednjeg dana svog života. Nove informacione tehnologije u obrazovnom procesu daju osnovu za buduće promene u društvu, dovodeći do progresivanog razvoja. Menjanje obrazovanja i škola je u stvari menjanje sveta. Pojavom globalnih, nacionalnih i međunarodnih mreža, satelita i satelitskih stanica, omogućila je brzi prenos informacija s kraja na kraj sveta. U doba informacione tehnologije pristup obrazovanju je pretrpeo značajne promene. Danas možete da naučite čak i iz udobnosti doma, bez trošenja mnogo vremena u učionici. Sva moderna tehnologija dizajnirana je da bi naš život učinila lakšim. Najnaprednija tehnologija koja se koristi u procesu obrazovanja, omogućava učenicima da ostvare bolje rezultate.
Obrazovna tehnologija je već dugo prisutna u realizaciji obrazovnog procesa i procesa učenja i bila je poznata pod nazivom “obrazovna tehnika”, “nastavna sredstva”, “demonstraciona sredstva”, ″instrukciona sredstva”, “očigledna sredstva”, “film u nastavi”, “nastavne mašine”. Osnovni nedostatak u tumačenju i primeni ovih nastavnih sredstava, odnosno obrazovne tehnologije, je bio taj što se prilikom njihovog tumačenja najviše pažnje pridavalo tehničkim karakteristikama, mogućnostima i načinu korišćenja u smislu manuelnog manipulisanja i tehničkog funkcionisanja, dok je vrlo malo pažnje posvećivano pedagoškom opravdanju njihove primene.
Problem je u tome, što se obrazovna tehnologija shvata na raznovrsne načine. Obrazovna tehnologija ima cilj da se obrazovni proces i proces učenja učini efikasnijim, a time i racionalnijim i optimalnijim i da se prilagodi brzim promenama društvenog sistema, proizvodnje, tehnike i nauke. Većina istraživanja obrazovnog procesa polazila je, do sada, prvenstveno od proučavanja tri faktora koja čine njegove osnovne elemente a to su: učenik, nastavnik i nastavni programski sadržaj.
Međutim, očigledno je da postoji i četvrti faktor koji povezuje sva tri navedena elementa, a to je obrazovna tehnologija. Obrazovna tehnika je postala moćno sredstvo i pomoć nastavnicima i učenicima za lakše dobijanje i obradu informacija i osnovni izvor znanja, koji im daje na uvid obrađeno znanje prethodnih generacija

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Obrazovanje

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari