Odlomak

Uticaj lidera na uspešnost poslovanja savremenih bankarskih organizacija

UVOD

Razvijen marketing danas predstavlja osnovu za opstanak banaka na sve konkurentnijem
tržištu. Marketing banke podrazumeva pristup usmeren prema potrošaču, odnosno klijentu.
Zadatak strateškog marketinga je da vodi bankarsku organizaciju kako bi se njeno delovanje
što potpunije prilagodilo tržišnom okruženju. Promenljiv, često turbulentan poslovni ambijent
zahteva da se poslovanje prilagođava promenama kroz adekvatne odgovore. Marketing je
nastao kao izraz večite težnje da se unapred spozna šta to kupac želi i da mu se na adekvatan
način izađe u susret. On se javlja kao sredstvo da se proizvodi, odnosno usluge, prilagode
potrošačima radi postizanja obostrane satisfakcije. Do skoro su banke imale dosta
konzervativan nastup na tržištu, ističući kako marketing nije za bankarski sektor, ali danas su
promenile svoj stav. Ulaskom inostranih banaka na manje razvijena tržišta, koje svojim
agresivnim nastupom, velikim iskustvom i stranim kapitalom polako osvajaju i čak i tržišta
zemalja u razvoju, u mnogome su izmenile situaciju. Da bi u takvim okolnostima banke
opstale morale su da pronađu načine da u granicama svojih mogućnosti vrše diferenciranje
usluga i ulažu u marketinške aktivnosti.
Kada se radi o finansijskim institucijama, one najčešće konkurišu na veoma širokim
tržišnim prostorima, koja mogu biti geografski disperzirana i koja zahtevaju različite usluge.
Međutim, ovi tržišni prostori su uglavnom fragmentisani i razdrobljeni na veoma heterogene
segmente. U tom slučaju su potrebne preciznije ciljne marketing tehnike, koje zahtevaju
dijalog sa manjim grupama potrošača i identifikovanje individualnih potreba potrošača. Ova
situacija, koja je povezana sa pritiscima konkurentskih i dinamičkih tržišta, doprinela je rastu
Relationship Marketinga, odnosno marketinga odnosa sa klijentima, kao novog marketing
modela primenljivog za sektor finansijskih usluga. Sve više vodećih banaka se okreće
zadržavanju postojećih klijenata kroz razvijanje odnosa sa njima, a zatim se posvećuje većim
marketing naporima za sticanje novih klijenata ili zaustavljanju gubljenja istih.
Marketing je postao glavno oružje u borbi sa konkurentima. Slični proizvodi i do
određene mere ograničena mogućnost diferenciranja i povećanje konkurencije samo su neki
od faktora koji su uticali na razvoj marketinga u bankarstvu. Jedan od ključnih zadataka
savremene banke predstavlja pronalaženje puteva i metoda za ostvarenje održive
konkurentske prednosti na sve konkurentnijim finansijskim tržištima. Uloga marketinga u
ovom zadatku je nesumnjiva, naročito u oblasti njegove uspešne implementacije i izgradnje
bankarske kulture i kvaliteta bankarskih usluga.

Neophodnost liderskog upravljanja leži u dinamičkom razvoju današnjeg ljudskog
društva. Liderstvo i promene se danas često smatraju sinonimima. Menadžment je povezan sa
efikasnošću, a liderstvo sa efektivnošću i promenama. Uloga lidera je da organizaciju
pripremi za ,,sutra”. Stoga, lideri moraju imati viziju razvoja, a bez nje organizacije
usporavaju tempo razvoja i propadaju. Uspešni lideri su uvek u pokretu. Oni poseduju
energiju, čvrstinu, spremnost da preuzmu odgovornost i taktičnost, lojalni su i dostojanstveni.
Lideri svojim sledbenicima kroz proces koordinacije, obezbeđenja, raspoređivanja i
korišćenja kadrovskih i drugih potencijala organizacije radi postizanja njenih ciljeva,
dodeljuju razne dužnosti. One se dodeljuju iz 2 razloga: da bi neki posao bio obavljen u cilju
upoznavanja sa planom proizvodnje i rokovima i motivacijsko, koje pomaže ljudima da
iskoriste svoj potencijal, obično pojačava pozitivnu silu koja već postoji, održva živost grupe
ili organizacije. Liderstvo je značajno u savremenim organizacijama zato što su lideri ti koji
pokreću akciju koja je ključ sticanja konkurentnosti na globalizovanom tržištu. Pasivne
organizacije, pasivno rukovodstvo i zaposleni ne mogu opstati na tržištu na kome su promene
i fleksibilnost neophodni preduslovi za rast i razvoj poslovanja

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari