Zadovoljstvo zaposlenih u opštinskoj upravi Vrbas
Zadovoljstvo zaposlenih u opštinskoj upravi Vrbas
Uvod
Šta je najdragocenije u preduzeću? To je jedno od prvih pitanja sa kojim mora da se suoči vodjstvo preduzeća. Da li je to kapital ili zaposleni, ili je moţda to najnovija tehnologija? Odgovor nije teško pronaći, jer nam se on sam nudi. Zaposleni su srce svakog privrednog subjekta. Kadrovski potencijal predstavlja najvaţniji resurs svake organizacije. Kroz posao ljudi
teţe da ostvare: ekonomsku stabilnost, identitet i razvoj ličnosti, status i prestiţ, samostalnost, kreativnost, socijalnu interakciju. Zaposleni ţele da se kroz posao razviju i ostvare kao osobe, da koriste i razvijaju svoje talente i veštine, da radom postiţu rezultate i uspehe koji će biti prepoznati.
Zadovoljstvo poslom predstavlja jednu od najviše istraţivanih tema. Razlog tome je da zadovoljstvo poslom predstavlja preduslov kvalitetnog rada i lojalnosti zaposlenih. Zadovoljni
radnici ostvaruju veću produktivnost, povećavaju zadovoljstvo korisnika, imaju manji apsentizam i reĎe menjaju radnu organizaciju. Moţemo zaključiti da uspešnost organizacije zavisi od zadovoljstva zaposlenih, jer je zadovoljan radnik produktivan radnik. Zadovoljstvo poslom se definiše kao pozitivna emocionalna reakcija i stavovi pojedinca prema svom poslu. Oni podrazumevaju kombinaciju unutrašnjih (prirode posla koji osoba obavlja, zadatke koje izvršava, profesionalni razvoj, osećaj odgovornosti i dostignuća) i spoljašnjih faktora (uslovi rada, plata, saradnici, nadreĎeni). Unutrašnji faktori unapreĎuju satisfakciju, a spoljašnji preventiraju nezadovoljstvo. Merenje zadovoljstva zaposlenih predstavlja nezaobilazan deo procesa upravljanja organizacijom. Cilj rada je da se ustanovi stepen zadovoljstva radnika svojim poslom, odnosno zaposlenih u opštini Vrbas, kao i faktori koji utiču na zadovoljstvo ili nezadovoljstvo zaposlenih. Kako bi se uticalo na povećanje stepena zadovoljstva zaposlenih, najpre treba utvrditi njihov trenutni stepen zadovoljstva. Kako bi utvrdili stepen zadovoljstva sproveli smo anonimnu anketu.
Više u Menadžment
Liderstvo, menadžment i organizaciono ponašanje
- Liderstvo u nastavi
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Učiteljski fakultet · Beograd
- 15 stranica
Organizacija događaja u hotelijerstvu-studija slučaja hotela “Hyatt Regency” Beograd
- Turističko poslovanje
- --- Srbija | Beograd --- · Beograd
- 37 stranica
Praktična nastava Eliksir Zorka mineralna đubriva d.o.o.
- Stručna praksa 1
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 11 stranica
Više u Seminarski radovi
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Akcionarsko društvo – Pojam, karakteristike, način donošenja
- Ekonomija
- Visoka ekonomska škola strukovnih studija u Peći sa privremenim sedištem u Leposaviću · Leposavić
- 13 stranica
Ortačko društvo
- Privredno pravo
- 11 stranica
Više u Skripte
Virtuelna komunikacija i kultura
- Komunikacija i kultura
- UNIVERZITET U BEOGRADU - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju · Beograd
- 6 stranica
Rezultati rada
- Osnovi ekonomije
- Visoka škola strukovnih studija Beogradska politehnika · Beograd
- 17 stranica
Didaktika
- Didaktika
- Univerzitet 'Bijeljina' · Bijeljina
- 18 stranica