Odlomak

UVOD

Tehnološke promene na polju medijskih sredstava ljudske komunikacije, oduvek su kroz istoriju donosile dramatične promene u čitavom društvu. Epohe u razvoju ljudske civilizacije mogu se podeliti i prema medijskim sredstvima koja su korištena u komuniciranju ideja. U svim slučajevima, počev od štamparske prese u XV veku, pa do televizije od polovine XX veka, domet i uticaj medija na društvo nadmašio je i najsmelija predviđanja.
Na kraju drugog milenijuma izbio je na površinu jedan novi medij – Internet, globalna mreža računara i računarskih mreža, koji iz dana u dan privlači pažnju sve većeg brija ljudi.
Poznavanje elektronskih poslovnih komunikacija postaje još važnije kada se shvati, da one omogućavaju kompaniji brzo stupanje u kontakt sa drugim kompanijama ili ljudima i pravovremeno korišćenje poslovnih informacija.
Glavno obeležje informacionog doba su komunikacije. Brze mreže za komunikaciju podacima, koje prenose informacije, vremenski približavaju pošiljaoca i primaoca poruke. Kao rezultat, smanjeno je vreme potrebno da se informacija prenese šitom sveta.
Prelazak iz industrijskog u informaciono društvo podrazumeva savladavanje mnogih novih veština, baziranih na savremenoj tehnologiji.
Ovo je početak perioda umrežene inteligencije i stvaranja nove ekonomije i društva.
Za razliku od tradicionalnog poslovanja, poslovanje u kome se poslovne transakcije prevashodno ostvaruju elektronskim putem, bez korišćenja papirnih dokumenata i bez neposrednog kontakta između učesnika u procesu poslovanja poznato je pod imenom elektronsko poslovanje (e-business). Najpopularniji kanal elektronsog poslovanja je Internet.

Elektronsko poslovanje (e-business) je skup poslovnih aktivnosti koje se odvijaju posredstvom informaciono-komunikacionih tehnologija, a posebno Interneta, i koje podrazumevaju:
• optimizaciju poslovnih procesa (proizvodnja, marketing, veleprodaja, distribucija, prodaja, naplata, isporuka…);
• unapređenje odnosa sa javnošću (klijentima, zaposlenima, dobavljačima, distributerima) i
• unapređenje ostalih poslovnih servisa podrške (banke, advokatske agencije, računovodstvene agencije, zakonodavstvo i vladine agencije).
IBM je 1997. godine prvi počeo sa korišćenjem termina e-business da bi napravio razliku sa, do tada upotrebljavanim terminom, e-commerce (elektronska trgovina), koji je izjednačavao elektronsko poslovanje sa elektronskom trgovinom.
Prednosti korišćenja Interneta, odnosno elektronskog poslovanja su sledeće:
• Smanjuju se troškovi firme.
• Firma zauzima stratešku poziciju na tržištu, čime čuva stare i dobija nove klijente, a time održava konkurentnost.
• Rast prihoda i proizvodnje.
• Rast zaposlenosti i zadovoljstvo korisnika.
• Smanjenje vremena isporuke i smanjenje broja raklamacija.
• Poboljšanje podrške korisnicima i uštede u troškovima distribucije.
• Stalnim prisustvom na Internetu kroz razne aktivnosti gradi imidž moderne, pouzdane i jake firme. Preko interneta se mogu ispitati želje i potrebe kupaca.
• Internet nudi velike poslovne mogućnosti i ogromno tržište, koje će još više rasti i rađati nove i nove mogućnosti.
• Internet je izmenio način života svih na svetu.
Evolucija elektronskog poslovanja započela je razmenom pošte u elektronskom obliku.
Prvi zadatak Web tehnologije bio je elektronsko publikovanje poslovnih informacija, kao zamena za klasično štampanje.
Široka prihvaćenost Web servisa kasnije je stvorila uslove za realizaciju poslovnih transakcja, kao elementa sistema elektronskog poslovanja, a proces prodiranja Web tehnologija u sve pore poslovnih sistema i dalje traje. To dovodi do pretvaranja konvencionalne u virtualnu organizaciju u kojoj se sve poslovne transakcije organizacije odvijaju isključivo mehanizmima elektronskog poslovanja.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Informacione tehnologije

Više u Skripte

Komentari