Odlomak

Internet marketing-Trgovina na Internetu
Pre nego što se proizvod plasira na Internet tržište, potrebno je dobro poznavati sam pojam trgovine na Internetu,njene osobenosti, zakonitosti I probleme na koje je moguće naići.Potrebno je upoznati odnos između klasične i Internet trgovine,i razumeti da se taktike koje se koriste u klasičnoj prodaji nekad ne mogu primeniti u Internet trgovini.

Kupovina preko Interneta
Internet trgovina (e¬commerce, elektronska trgovina), kao sastavni deo elektronskog poslovanja (e¬business),omogućava Internet posetiocu (kupcu) naručivanje proizvoda putem Interneta.Kupovanje preko Interneta može biti najbrži i često najjeftiniji način kupovine nekog proizvoda.Trgovina putem internet a se smatra najprofitabilnijim oblikom trgovine zbog jednostavnosti i niskih troškova. Kupovanje je moguće u bilo koje doba dana ili noći, niste ograničeni samo na kupce iz susedstva, ne plaćate zakup poslovnog prostora i sl.Bilo gde se nalazili, postavljajući vaš proizvod na Internet omogućujete ostalim korisnicima Interneta da vide Vaš proizvod i ako su hiljadama kilometara daleko.

Klasična nasuprot Internet trgovini
Uspostavljanje klasičnog maloprodajnog lanca zahteva velika ulaganja u infrastrukturu, prostor, zaposlene i prateću opremu.To su ogromna ulaganja ako se želi prodavati na velikom prodručju.Organizovanje Internet maloprodaje bitno je jeftinije,obzirom da sve fizičke trgovine zamenjuje jedan Internet sajt. Internet trgovine svoju ekspaniziju doživele su u Americi i Evropi, a sve više i domaćih firmi pokreće Internet trgovinu uz klasičan oblik trgovine.Nakon nekoliko godina razvoja,vrednost američke Internet maloprodaje dosegnula je preko 70 milijardi dolara. U svakom poslu najveću zaradu ostvaruju oni koji su ispred svoje konkurencije,te postoji izuzetna prilika za one koji takav način trgovine sada pokreću u Srbiji da osiguraju svoje mesto na ovom novom tržištu.

Prednosti Internet trgovine
Vaša Internet prezentacija pa samim tim i trgovina je dostupna 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, 365 dana u godini,i uvek je spremna za kontakt sa Vašim poslovnim partnerima. Takođe je dostupna i svim potencijalnim kupcima,koji u svakom trenutku mogu saznati sve ono što im je potrebno za sklapanje nekog poslovnog ugovora ili kupovinu. Kupac putem Interneta na jednostavan način može doći do svih potrebnih informacija o Vama, Vašoj delatnosti,proizvodima i uslugama koje nudite, uslovima i načinu naručivanja i plaćanja, garanciji, mogućnostima za zamenu kupljenih proizvoda i sl. Moguće je formirati listu odgovora na najčešća postavljana pitanja,sva ona pitanja na koja kupci i potencijalni saradnici žele znati odgovor pre nego što počnu poslovanje sa Vama.
Prednost Interneta je i što se ponekad informacije menjaju brzinom koju klasični mediji ne mogu pratiti.Sve informacije na Vašim stranicama ili npr. cene u Internet trgovini možete promeniti u roku od nekoliko sekundi, što ih čini trenutno dostupnim svima kojima su te informacije potrebne. Nijedan klasičan material nema tu fleksibilnost.Za razliku od drugih medija,Internet jedini nudi interaktivnost.Vaši korisnici (kupci) pošto na Vašim stranicama ili Internet trgovini saznaju sve o proizvodima(uslugama) koji ih interesuju,mogu ih direktno naručiti, uz jednostavno popunjavanje unapred pripremljenog upitnika. Kada kupac odabere sve proizvode koji ga zanimaju i koje želi naručiti,mora imatii mogućnost odabira načina plaćanja.Najjednostavnije je to učiniti kreditnom karticom. U obrazac na Web stranici upisuje se broj kreditne karticeiI time je plaćanje obavljeno.

Kakva mora biti Internet trgovina
Internet trgovina mora biti jednostavna i pregledna,sa jednostavnim procesom naručivanja,kako loša navigacija ili komplikovan proces narudžbine ne bi odvraćao kupce koji se slabije snalaze za računarom. Izrada Internet trgovine zahteva složena programerska rešenja koja moraju omogućiti razgledavanje proizvoda, dodavanja u korpu za kupovinu,vraćanje iz korpe, određivanje količine i sl.

Korisnička strana
Potrebno je voditi računa o ugodnosti kupovanja i jednostavnom naručivanju. Korisnici koji prvi put kupuju mogu biti sumnjičavi prema kupovini putem Interneta,pa svakako treba izraditi kvalitetne stranice za podršku, gde će biti opisan i načini i vreme dostave, uputstva za korišćenje i navigaciju,kao i odgovori na najčešće problem i pitanja,jer Vaši kupci ne moraju biti (a najčešće i nisu) profesionalci.Ponekad je i dojam koji kupac stekne korištenjem Internet trgovine i važniji od cene koju će za neku robu platiti.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari