Odlomak

Najčešća pitanja od kojih kreću istraživanja u biznisu
Priroda poslovnih operacija i donošenja odluka, se sve više usložnjava i zahteva pažljiv i sistematski organizovan pristup. Organizacijsko poslovanje je determinisano:

  • uslovima neposrednog radnog mesta,
  • individualnim svojstvima izvršioca,
  • grupnim procesima i karakteristikama grupe
  • organizacijskom strukturom i
  • spoljašnjom sredinom organizacije (SSO)

Zbog toga se povećao i značaj samih istraživanja. Sada se teži da se rešavanje praktičnih problema i donošenje odluka u organizaciji svode na podatke koji se dobiju istraživanjima.
Istraživanja omogućuju kompanijama manji rizik od gubitka. Npr: ukoliko kompanija želi da lansira novi proizvod na tržište, mora prvo da utvrdi ciljnu grupu potrošača, kako treba da razvije marketinški plan, da li će biti potrebni odreñeni popusti na proizvod. Najčešća pitanja od kojih kreću istraživanja u biznisu:

  1. Kako ući na novo tržište?
  2. Da li je potrebna reklama za novi proizvod ili usluge, i ako jeste koliko reklame?
  3. Šta je uzrok pada prodaje na inostranom tržištu?
  4. Zašto je usluga glavnog konkurenta iznenada postala atraktivnija?
  5. Koju strategiju formirati u sveopštem padu cena proizvoda?
  6. Da li formirati korisne veze ili inicirati strukturalne promene u organizaciji kako bi se
  7. prilagodilo promenama?
  8. Kakvi nam izvršioci trebaju za novu tehnologiju?
  9. Kako smanjiti izostanke s posla?
  10. Kako uvećati produktivnost rada?

Bez istraživanja ne mogu se dati odgovori na postavljena pitanja. Kroz istraživanja koja drugi obavljaju, učimo kako stvari funkcionišu i zatim utvrñujemo da li ta znanja možemo da primenimo na naš problem. Često je potrebno ta znanja modifikovati da bi se problem rešio. Ideje se testiraju kroz više istraživanja i ako se pokažu kao uspešne, možemo naše teorije koristiti za predviñanje budućnosti. Mi možemo sa odreñenom sigurnošću reći da na odreñeni problem, ovo jeste rešenje/odgovor.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Psihologija

Više u Skripte

Komentari