Odlomak

UVOD
Uspešna prodaja važna je za uspeh u bilo kom poslu. Ukoliko ćete raditi kao mlañi
asistent prodaje na prodaji preko interneta ili kao rukovodilac tima prodaje, postizanje
najboljih rezultata odreñuje ne samo vaše znanje o sopstvenom proizvodu/usluzi već i
razumevanje klijenata i sposobnost komunikacije kojom se postiže cilj.
Uspešna prodaja obuhvata svaki aspekt procesa prodaje, pruža savete o zauzimanju
pravilnog odnosa i stava prema prodaji, samoorganizovanje, razumevanje potreba kupaca
i rad sa njima, kao i izgradnja osnovnih veština prezentacije, pregovaranja i timskog rada.
Savremena prodaja svoje aktivnosti bazira na osnovu rezultata naučnog istraživanja
tržišta, kompletnog oblikovanja sistema ponude proizvoda ili usluga, uspostavljanja
kontakta i komunikacija sa kupcima na dugoročnoj osnovi i drugim aktivnostima u
smislu izgrañivanja stabilne pozicije na tržištu.
Na tržištu Srbije i Crne Gore u poslednjih godinu dana identifikovana je tražnja za
kadrovima iz oblasti prodaje na pozicijama menadžera prodaje, agenata prodaje, osoba
za tehničku podršku prodaji, prodavaca na terenu i merchandisera. Iz oblasti marketinga
postoji potreba na pozicijama marketing menadžera, asistenta marketing menadžera,
account menadžera, brend menadžera i menadžera proizvoda.

Prodaja – koliko je bitna kao instrument marketinga i profesija
Američke firme troše 140 milijardi $ godišnje na ličnu prodaju, više nego na bilo koji
drugi oblik promocije. Više od 11 miliona Amerikanaca zaposleno je u prodajnim i
sličnim zanimanjima.
Uključenost prodaje po delatnostima
Prodaja je uključena u:
profitnom sektoru u svim delatnostima,
neprofitnom sektoru: obrazovanju, zdravstvu,
konsultanskim firmama,
marketinškim i PR agencijama, 5
nevladinim organizacijama,
organizacijama kulture (muzeji, pozorišta, bioskopi) i
javnoj upravi.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari