Liderstvo
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio slave123 14. januar 2016. Prijavi dokument
Uvod
Organizacije civilnog društva (OCD) imaju manje ili više sli~na
iskustva sa medijima i novinarima, što zna~i da se njihove aktivnosti,
projekti i nastojanja ~esto ignorišu, pogrešno shvataju i neta~no
predstavljaju. U razgovorima s predstavnicima OCD iz Slovenije
i iz država Zapadnog Balkana, mogu da se ~uju sli~ne primedbe,
pritužbe i strahovi u vezi medija, na primer:
Mediji ne mare za rad i dobre namere OCD. Oni traže samo
senzacije.
Novinari nemaju dovoljno znanja da bi mogli valjano pratiti
pitanja kojima se bave OCD. Oni se prili~no površno bave našom
problematikom, iznose nepotpune informacije, prave greške i
politi~ki su pristrasni.
Nemamo dovoljno novca niti vremena za rad s medijima.
Poslali smo medijima toliko saopštenja za javnost, ali oni ih ili
ne objavljuju ili uzimaju samo deli} informacija.
Organizovali smo konferenciju za štampu, ali niko nije došao.
Novinari nas traže samo kada im nešto treba ili kada imaju lošu
vest o nama.
Mi jednostavno ne odgovaramo na pozive i pitanja novinara.
Njihova jedina namera je da nas uznemiravaju ili da nas
predstave u lošem svetlu.
Mediji nam nisu potrebni, mi samo radimo u našem podru~ju
najbolje što možemo.
Ovaj priručnik se bavi naj~eš~im pitanjima, sumnjama i pogrešnim
predstavama o medijima, komunikaciji i radu s njima. On se
zasniva na beleškama koje su pripremljene za radionice o odnosima
s medijima za organizacije gra|anskog društva, održane u Tirani
u Albaniji, od 8 do 10 februara 2007, i u Novom Sadu u Srbiji, od
1 do 3 marta 2007. Stoga, on sadrži vredne povratne informacije,
bogato iskustvo i ilustrativne studije slu~aja koje su priložili u~esnici
radionica iz država Zapadnog Balkana. Priru~nik bi trebalo da
posluži OCD u regionu kao jedan vid “prve pomo}i” i kao osnovno
pomagalo za njihov medijski rad, me|utim, njime ne pokušavamo
da ponudimo univerzalni recept ili magi~nu formulu za stizanje na
naslovne stranice novina ili u udarne vesti na televiziji. Dok nastoje
da postignu delotvorne i kvalitetne odnose s medijima, OCD u
regionu bi trebalo da se oslone na njihovu svojstvenu kreativnost,
inovativnost, fleksibilnost, otvorenost i entuzijazam, koje se
dokazuje u njihovim projektima, inicijativama, svakodnevnom radu
i nastojanjima.
U uvodnom poglavlju govori se o važnosti medija i odnosa s
medijima za OCD. Drugo poglavlje predstavlja specifi~an karakter
i funkcionisanje medija – njihovu logiku, zakonitosti i na~ine rada.
U tre}em poglavlju dani su predlozi za komuniciranje s medijima
i za organizovanje medijskog rada u OCD. U njemu predstavljamo
neka sredstva i tehnike medijskih odnosa – saopštenje za štampu,
konferencija za štampu, intervju i medijske doga|aje.
Objavio anitatorbica 15. april 2024.
Objavio dejana1995 15. april 2024.
Objavio dejana1995 10. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Objavio ghhjhghjghjgjh 18. april 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.