Odlomak

Uvod
Organizacije civilnog društva (OCD) imaju manje ili više sli~na
iskustva sa medijima i novinarima, što zna~i da se njihove aktivnosti,
projekti i nastojanja ~esto ignorišu, pogrešno shvataju i neta~no
predstavljaju. U razgovorima s predstavnicima OCD iz Slovenije
i iz država Zapadnog Balkana, mogu da se ~uju sli~ne primedbe,
pritužbe i strahovi u vezi medija, na primer:
Mediji ne mare za rad i dobre namere OCD. Oni traže samo
senzacije.
Novinari nemaju dovoljno znanja da bi mogli valjano pratiti
pitanja kojima se bave OCD. Oni se prili~no površno bave našom
problematikom, iznose nepotpune informacije, prave greške i
politi~ki su pristrasni.
Nemamo dovoljno novca niti vremena za rad s medijima.
Poslali smo medijima toliko saopštenja za javnost, ali oni ih ili
ne objavljuju ili uzimaju samo deli} informacija.
Organizovali smo konferenciju za štampu, ali niko nije došao.
Novinari nas traže samo kada im nešto treba ili kada imaju lošu
vest o nama.
Mi jednostavno ne odgovaramo na pozive i pitanja novinara.
Njihova jedina namera je da nas uznemiravaju ili da nas
predstave u lošem svetlu.
Mediji nam nisu potrebni, mi samo radimo u našem podru~ju
najbolje što možemo.

 

Ovaj priručnik se bavi naj~eš~im pitanjima, sumnjama i pogrešnim
predstavama o medijima, komunikaciji i radu s njima. On se
zasniva na beleškama koje su pripremljene za radionice o odnosima
s medijima za organizacije gra|anskog društva, održane u Tirani
u Albaniji, od 8 do 10 februara 2007, i u Novom Sadu u Srbiji, od
1 do 3 marta 2007. Stoga, on sadrži vredne povratne informacije,
bogato iskustvo i ilustrativne studije slu~aja koje su priložili u~esnici
radionica iz država Zapadnog Balkana. Priru~nik bi trebalo da
posluži OCD u regionu kao jedan vid “prve pomo}i” i kao osnovno
pomagalo za njihov medijski rad, me|utim, njime ne pokušavamo
da ponudimo univerzalni recept ili magi~nu formulu za stizanje na
naslovne stranice novina ili u udarne vesti na televiziji. Dok nastoje
da postignu delotvorne i kvalitetne odnose s medijima, OCD u
regionu bi trebalo da se oslone na njihovu svojstvenu kreativnost,
inovativnost, fleksibilnost, otvorenost i entuzijazam, koje se
dokazuje u njihovim projektima, inicijativama, svakodnevnom radu
i nastojanjima.
U uvodnom poglavlju govori se o važnosti medija i odnosa s
medijima za OCD. Drugo poglavlje predstavlja specifi~an karakter
i funkcionisanje medija – njihovu logiku, zakonitosti i na~ine rada.
U tre}em poglavlju dani su predlozi za komuniciranje s medijima
i za organizovanje medijskog rada u OCD. U njemu predstavljamo
neka sredstva i tehnike medijskih odnosa – saopštenje za štampu,
konferencija za štampu, intervju i medijske doga|aje.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Skripte

Komentari