Odlomak

UVOD

Svaka ekonomska ili intelektualna aktivnost podrazumeva posedovanje kompleta alata ili
instrumenata za stvaranje dobara ili usluga, pa se tako i u ekonomiji koriste različiti alati ili
instrumenti, kao što su: teorije, modeli, podaci, činjenice, grafikoni, jednačine i drugo. Analiza
ponude i tražnje jedan je od osnovnih ekonomskih alata, a ekonomisti ga koriste za analizu
konkurentskih tržišta.
U ekonomskoj teoriji često se javljaju nesporazumi, jer se ne shvata da tržište tamo gde je
neophodno, mora funkcionisati kao kompletan i razvijen sistem. Treba imati jasnu predstavu o
njegovoj strukturi bez koje on ne bi mogao funkcionisati kao podsistem, te razlikovati izvesne
njegove sistematske nedostatke od odreñenih nedostataka koji su mu samom sebi svojstveni. Ova
negativna dejstva se moraju odreñenim merama ekonomske politike ublažiti, pa čak, u odreñenim
slučajevima, i sasvim neutralisati.
Ponuda i tražnja su pojmovi kojima se ekonomisti najčešće koriste i to sa dobrim razlogom, jer su
ponuda i tražnja sile koje omogućavaju funkcionisanje tržišnih ekonomija. One odreñuju količinu
svakog dobra koje se proizvodi i cenu po kojoj se ono prodaje. Ako se želi saznati kako će neki
dogañaj ili politika uticati na ekonomiju, prvo treba da se vidi kako će uticati na ponudu i tražnju.
Izraz tražnja i ponuda odnose se na ponašanje ljudi kada na tržištu meñusobno deluju jedni na druge

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Menadžment

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari