Odlomak

UVOD

U savremenom svetu turizam je jedan od ključnih faktora razvoja ne samo pojedinih turističkih destinacija i zemalja, već i globalne ekonomije. Delatnosti koje čine turističku privredu svrstale su se u red vodećih grana svetske ekonomije. Početkom novog milenijuma u međunarodnom turizmu je uzelo učešće 700 miliona ljudi i ostvareno je preko 45 milijardi $ prihoda.

Danas ljudi, više nego ikada, putuju radi razonode. Turizam je postao najveća svetska privredna grana i glavni činilac u životu mnogih ljudi. Razvoj tržišta organizovanih putovanja i masovnost turističkih kretanja uticali su na pojavu problema u saradnji između organizatora putovanja i korisnika njihovih proizvoda – učesnika turističkih angažmana. Dijapazon ispoljenih problema je širok, od nezadovoljstva korisnika aranžmana korišćenim uslugama, do suočavanja turista sa teškoćama povratka sa turističkih destinacija u situacijama kada je dolazilo do ekonomskog kolapsa pojedinih organizatora putovanja.

Činjenica da se na turističkom tržištu prodaje “nevidljivi” turistički proizvod dovela je do sve češćeg razmatranja pitanja zaštite potrošača turističkih usluga. Turističke usluge se prodaju pre njihovog pružanja i konzumiranja. Turista kupuje nepoznat proizvod i o njegovom kvalitetu se može zaključiti samo na osnovu informacija koje dobija od prodavca ili na osnovu propagandnih poruka koje prate turistički proizvod. Bez obzira da li su u pitanju službena putovanja, ili putovanja radi zabave, odmora i rekreacije, zaštita potrošača se mora obezbediti.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Skripte

Komentari