Odlomak

Uvod
Peugeot 307 javnosti je po prvi put predstavljen na salonu automobila Mondial de l’Automobile
u Parizu 2000. godine, kao prototip nazvan 307 Prométhée. Prvi serijski modeli na evropskim su
se tržištima pojavili tokom 2001. godine. Peugeot 307 naslednik je modela Peugeot 306.
Krajem 2001. godine Peugeot 307 proglašen je Evropskim automobilom godine za 2002. godinu.
Osim u Europi, ovaj je automobil bio dostupan i na mnogim izvanevropskim tržištima, mahom u
Južnoj Americi, Meksiku, Aziji, Australiji i Novom Zelandu.
2005. godine predstavljeni su modeli s potpuno izmenjenim prednjim delom, dizajniranim po
uzoru na Peugeot 407. Peugeot 307 u Europi se prestao proizvoditi tokom 2008. godine, kada
ga je ved bio nasledio Peugeot 308, koji je javnosti po prvi put predstavljen u leto 2007. godine.
Peugeot 307 u početku je bio dostupan isključivo u trovratnim i peterovratnim hatchback
modelima. Međutim, 2002. godine ponuda je proširena uvođenjem dva karavanska modela
nazvanih 307 Break i 307 SW. Model 307 SW od i modela 307 Break razlikovala se po tome što
je u serijskoj opremi imala stakleni krov i krovne nosače izrađene od hroma.
U drugoj polovini 2003. godine predstavljen je kupe-kabriolet nazvan 307 CC. U Kini se 2004.
godine u prodaji našla i četverovratni limuzinski model, koju je proizvodila firma Dongfeng
Peugeot-Citroën Automobile, kineska podružnica PSA Peugeot Citroën grupe. Limuzinska
varijanta još se proizvodila i bila dostupna u Argentini.
Trkačka varijanta nazvana 307 WRC koristila je karoseriju Peugeota 307 CC, a u Svetskom
prvenstvu u reliju debitirala je u sezoni 2004. kao zamena za model 206 WRC.
Peugeot 307 WRC ostvario je tri pobede u Svetskom prvenstvu u reliju, a sve tri pobede njime je
ostvario finski vozač Marcus Grönholm pobedivši na Reliju Finska 2004. i 2005. godine, pa na
Reliju Japan 2005. godine. Na kraju sezone 2005. Peugeot i Citroën odlučili su povudi svoje
tvorničke momčadi iz Svetskog prvenstva u reliju, što je označilo kraj razvoja Peugeota 307
WRC, iako su modeli bazirani na njemu bile u upotrebi i tokom sezone 2006., kada ih je za
privatnu momčad OMV Peugeot Norway World Rally Team pripremala francuska firma Bozian
Racing.
Peugeot 307 WRC ostao je upamden i po tragičnoj nesredi koja se dogodila tokom Wales Relija
Velika Britanija 18. septembra 2005. godine, kada je 307 WRC s vozačem Markkom Märtinom i
suvozačem Michaelom Parkom udario u drvo tokom 15. kruga relija. Suvozač Park na mestu je
poginuo, što je bila prva pogibija u Svetskom prvenstvu u reliju od 1993. godine.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Mašinstvo

Više u Seminarski radovi

Više u Skripte

Komentari