Odlomak

Pojam i karakteristike strateškog menadžmenta
Preduzeća moraju da proizvode za svetsko tržište koje je na visokom nivou i koje ima svoja ograničenja. Ona su pod pritiskom brzog tehnološkog napretka i brže zrelosti proizvoda, pod pritiskom liberalizacije međunarodne trgovine i sve veće konkurencije. U tom smislu, ona su prinuđena da primenjuju nov menadžment, čija se sadržina sastoji u stalnom prilagođavanju i anticipiranju budućnosti. Strateški menadžment treba da odgovori na promene. Strateški menadžment predstavlja menadžment promena.
Definicija strateškog menadžmenta podrazmeva potrebu objašnjenja dva pojma: strategije i menadžmenta.

Strategija potiče od starogrčke reči stratēgos i bukvalno znači “vođenje vojske” (grč. stratos : vojska, ago: voditi, strategos : vojskovođa). Vremenom se izgubilo to prvobitno značenje, i danas pod strategijom podrazumevamo specifičan način, oblik odlučivanja i aktivnosti, koje menadžeri preduzimaju s namerom da se ostvare ciljevi preduzeća.
Strategija se, zapravo sastoji od niza konkurentskih poteza i poslovnih dostizanja uspešnih izvođenja, te predstavlja:
• specifičan način ,
• oblik odlučivanja i
• set aktivnost
preduzimanih od strane menadžera s krajnjom namerom ostvarenja ciljeva preduzeća.
Pojmovi strategija i taktika su usko povezani. Oba označavaju ispravno korišćenje određenih sredstava u vremenu i prostoru, pri čemu se (vrlo pojednostavljeno rečeno) strategija odnosi na cilj, a taktika na način kako ostvariti postavljeni cilj.

No votes yet.
Please wait…

Prijavi se

Detalji dokumenta

Više u Ekonomija

Više u Skripte

Komentari