Obaveze i nadležnosti rukovodioca u javnom sektoru na primeru Direkcije za naknadu štete
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio NikolinaJefic 10. septembar 2015. Prijavi dokument
Pojam i karakteristike strateškog menadžmenta
Preduzeća moraju da proizvode za svetsko tržište koje je na visokom nivou i koje ima svoja ograničenja. Ona su pod pritiskom brzog tehnološkog napretka i brže zrelosti proizvoda, pod pritiskom liberalizacije međunarodne trgovine i sve veće konkurencije. U tom smislu, ona su prinuđena da primenjuju nov menadžment, čija se sadržina sastoji u stalnom prilagođavanju i anticipiranju budućnosti. Strateški menadžment treba da odgovori na promene. Strateški menadžment predstavlja menadžment promena.
Definicija strateškog menadžmenta podrazmeva potrebu objašnjenja dva pojma: strategije i menadžmenta.
Strategija potiče od starogrčke reči stratēgos i bukvalno znači “vođenje vojske” (grč. stratos : vojska, ago: voditi, strategos : vojskovođa). Vremenom se izgubilo to prvobitno značenje, i danas pod strategijom podrazumevamo specifičan način, oblik odlučivanja i aktivnosti, koje menadžeri preduzimaju s namerom da se ostvare ciljevi preduzeća.
Strategija se, zapravo sastoji od niza konkurentskih poteza i poslovnih dostizanja uspešnih izvođenja, te predstavlja:
• specifičan način ,
• oblik odlučivanja i
• set aktivnost
preduzimanih od strane menadžera s krajnjom namerom ostvarenja ciljeva preduzeća.
Pojmovi strategija i taktika su usko povezani. Oba označavaju ispravno korišćenje određenih sredstava u vremenu i prostoru, pri čemu se (vrlo pojednostavljeno rečeno) strategija odnosi na cilj, a taktika na način kako ostvariti postavljeni cilj.
Objavio Makimikihaos 25. mart 2024.
Objavio nemanja20 25. mart 2024.
Objavio pupovic95 13. mart 2024.
Objavio DJOKO MEKLAUD 27. mart 2024.
Objavio nejra.16 27. mart 2024.
Objavio bojana.petr 27. mart 2024.
Komentari
You must be logged in to post a comment.