studenti
Mesto za uspešne studente

Organizacija preduzeca

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

X Uvod u organizaciono ponasanje: licnost,percepcija i individualno ucenje

1) Organizaciono ponasanje proucava ponasanje ljudi u organizacijama,od nivoa pojedinca,preko radnih grupa i timova,do organizacije (najsiri nivo). Organizacija se izucava na tri nivoa:
a) individualni
b) grupni
c) organizacioni

2) Koreni razvoja OP kao naucne discipline vezuje se za doprinose:
a) naucnog menadzmenta
b) klasicnu teoriju organizacije i Veberovu birokratiju
c) teoriju medjuljudskih odnosa
Sam nastanak OP kao zasebne naucne discipline vezuje se za cetrdesete godine XX veka.

3) OP je elekticka nauka koja se oslanja na srodne bihejvioristicke nauke,ali i na druge nesrodne oblasti nauke.
Znanja iz psihologije,sociologije,socijalne psihologije,antroplogije,politickih nauka.

4) Tri pristupa OP:
a) kognitivni pristup-Ponasanje se vezuje za licne karakteristike i unutrasnje procese. Ponasanje ljudi je ciljno orijentisano i objasnjava se unutrasnjim procesima kao sto su: licno ocekivanje,percepcija,stavovi,sistem vrednosti. Ponasanje ljudi je iskljucivo njihova subjektivna stvar. Mana: covek se posmatra kao zatvoren sistem i zanemaruje interakcije sa okolinom.
b) bihejvioristicki pristup-Covek se posmatra kao otvoren sistem koji uspostavlja interakcije sa okolinom. Ponasanje ljudi se oblikuje pod uticajem spoljnih faktora. Zakljucak: ponasanje se moze predvideti i kontrolisati pomocu upravljanja promenljivom okolinom.
c) pristup drustvenog ucenja-Integrise prethodna dva pristupa,i ponsanje coveka objasnjava kao f-ju unutrasnjih procesa (licnih karakteristika) i interakcija sa sredinom u kojoj covek radi. U tom procesu formira se ponasanje zaposlenih B kao f-ja dve grupe faktora: licnih karakteristika-P i karakteristika organizacione sredine-E,po formuli B=f (P,E)

5) Lakse razumevanje oblasti OP moze pomoci model OP,koji predstavlja pojednostavljenje realnosti. Model OP sadrzi 3 nivoa: individualni,grupni i organizacioni; i dve vrste varijabli: nezavisne-inputi i zavisne-outputi.

6) Zavisne varijable su rezultati (outputi) kojima se tezi. To je ono sto menadzment zeli da postigne,sto je definisano dokumentima kao sto su plan,strategija,vizija i dr.
Nezavisne varijable su inputi koji uticu na ponasanje zaposlenih,na koje menadzeri imaju razlicit stepen uticaja na pojedinim nivoima. Na individualnom nivou su presudne licne karakteristike,biografske karakteristike i sposobnosti i tu su mogucnosti uticaja menadzera male. Na grupnom nivou (najzanacajnijem) menadzeri mogu da postignu visoke performanse razvijajuci dobre medjuljudske odnose i radeci na razvoju ljudi. Kljucne varijable na organizacionom nivou,preko kojih menadzeri uticu na ponasanje zaposlenih su karakteristike delatnosti i tehnologije,organizaciona kultura,dizajn organizacije i dizajn posla.

7) Individualne razlike izmedju ljudi se mogu svrstati u dve osnovne kategorije:
a) razlike u licnim karakteristikama
b) razlike u sposobnostima

Nastavi sa čitanjem..

Nabavkom greb greb kupona 1000, dopunite vaše kredite i preuzmite gomilu radova.

Ključne reči Ključne reči: ,

Ostavite komentar

Morate biti ulogovani da biste komentarisali.